Hospodársky denník
USD42,602 Sk
EUR41,501 Sk
CHF28,275 Sk
CZK1,343 Sk
  Utorok  29.Októbra 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Priamy predaj získava pôdu

Príležitosť podnikať bez jediného haliera investície

Vyše 120-tisíc reprezentantov vo viac ako 50 krajinách sveta piatich kontinentov reprezentuje v súčasnosti švajčiarsku spoločnosť Zepter International. Založil ju pred šestnástimi rokmi Philip Zepter a filozofiu jej činnosti postavil na tzv. párty predaji, čiže priamom predaji vysokokvalitných výrobkov. Skutočnosť, že jeho myšlienka bola správna a podnikateľský zámer objavne reagoval na požiadavku doby a predstavy zákazníkov, potvrdzujú dosiahnuté výsledky spoločnosti, ktorá dodnes predala viac ako 40 miliónov produktov a viac ako 600 miliónov ľudí bolo zapojených do Zepter misie zdravia. Na Slovensku pôsobí Zepter už 11 rokov a dnes má vyše 1500 reprezentantov. „V rámci Zepter International patríme medzi najlepších,“ zdôraznil jeden z dvoch generálnych riaditeľov Zepter Slovakia Siniša Stevanovič. Veď len v minulom roku zvýšili v SR obrat oproti roku 2000 o takmer 35 %. Igor Turuk, druhý generálny obchodný riaditeľ, vidí za úspechmi firmy v prvom rade prácu reprezentantov. Teda prácu ľudí, ktorí sú dobre vyškolení a veria tomu, čo robia. Výsledky Zepter Slovakia ocenili pred niekoľkými týždňami aj vo Varšave, kde sa uskutočnil v poradí už 16. medzinárodný míting spoločnosti. Na podujatí so skutočne veľkolepým programom sa zúčastnilo dovedna vyše 1200 hostí - tých najlepších a najúspešnejších reprezentantov a manažérov z každej z krajín, kde Zepter prenikol na trh. Súčasťou mítingu bolo aj otvorenie novej architektonicky pôsobivej budovy moderného

biznis centra

spoločnosti Zepter. Okrem ohodnotenia práce tých najlepších „zepterákov“ na pracovnej časti mítingu predstavili netradičnými pútavými formami výrobky z ponuky Zepteru. Či už jedinečnou technológiou vyrábaný kuchynský riad z nehrdzavejúcej ocele, ekologický vysávač na báze filtrácie cez vodu, liečivé účinky svetla Bioptron či kozmetiku založenú na prírodných produktoch z prostredia švajčiarskych Álp. Novinkou v ponuke Zepter je bezpečnostné zariadenie pre každú domácnosť. Navyše okrem ochrany pred „nepozvanými“ hosťami umožňuje mať aj na diaľku dohľad nad deťmi, starými členmi domácnosti a podobne. Podľa Igora Turuka zaručujú vysokú kvalitu výrobkov Zepter nielen špičkové technológie, ale aj početné certifikáty. Samozrejme, tým najlepším barometrom kvality je spokojnosť zákazníkov. K otázke, či predsa len dosť

vysoká cena

nebrzdí predaj na Slovensku, kde je vysoký počet nezamestnaných, Igor Turuk zdôraznil: „Otázka ceny je druhoradá. Treba si uvedomiť, že naše výrobky šetria energie, suroviny (čo je veľkým prínosom z hľadiska ochrany životného prostredia), predstavujú nový zdravý životný štýl, ktorý sa odzrkadlí pozitívne na zdraví používateľov. Napríklad pri kuchynskom riade je vyrátané, že štvorčlennej rodine sa investícia do štyroch - piatich rokov splatí, ale na riad (aj ďalšie výrobky) je doživotná záruka a používať ho môžu aj deti pôvodných zákazníkov. Bioptron posilní imunitný systém (mnohé štátne a súkromné zdravotnícke zariadenia ho používajú pri liečbe rôznych ochorení), ekologický vysávač zasa zamedzí pôsobeniu rôznych alergénov v bytových priestoroch. Preto kúpou výrobkov Zepter zákazník vlastne šetrí.“ V súčasnosti Zepter Slovakia dosahuje

najvyšší obrat

na strednom Slovensku, hoci dlhé roky viedol východ republiky. Počet reprezentantov firmy však vlani opäť stúpol, konkrétne o 37 %, a tak jej vedenie verí, že postupne sa zlepší predaj aj na západe SR, kde predsa len existujú ešte určité rezervy. Z vysvetlenia oboch generálnych riaditeľov vyplýva, že práca pre Zepter je šancou pre každého, kto verí vo svoje sily. Každý spolupracovník musí absolvovať základné školenia. Hodnotený je podľa úspechov v osobnom predaji a podľa privádzania ďalších spolupracovníkov. V rámci postupu v kariére existuje šesť postov - reprezentant, tím, senior, divízny, area i regionálny manažér. Ak si teda niekto myslí, že priamym predajom sa šetria náklady, je v omyle. Motivovať a správne ohodnotiť treba každého, čo si vyžaduje určite viac prostriedkov, ako stojí prevádzka obchodov. Podľa Igora Turuka úspešnosť predajní nikdy nemôže byť taká, ako pri priamom predaji, kde potenciálny záujemca o tovar získa

všetky informácie,

podrobnú erudované prednášku, ba aj čas na jeho odskúšanie. Potvrdzujú im to aj vlastné skúsenosti, keďže aj v Bratislave má Zepter Slovakia v prevádzke špeciálnu predajňu. Hoci Zepter International zaznamenáva veľkú dynamiku rastu, zaujímalo nás, či ju postupujúca globalizácia nemôže zabrzdiť. S. Stevanovič povedal: „Naopak. Globalizácia prináša novú perspektívu. Preto, lebo Zepter je štýl života a práce. Tých 120-tisíc reprezentantov na celom svete, a najmä v krajinách bývalého socialistického bloku, dostalo od Zepteru podnikateľskú príležitosť bez jedného haliera investície. Dostalo možnosť presadiť sa, budovať svoj rast len výsledkami svojho úsilia. Od pádu komunizmu je to jeden z najlepších systémov, ako sa realizovať, ako začať podnikať aj bez začiatočného kapitálu.“

Zdena Rabayová

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.