Hospodársky denník
USD42,309 Sk
EUR41,662 Sk
CHF28,428 Sk
CZK1,346 Sk
  Streda  30.Októbra 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prispieť k vzdelávaniu mladých ľudí

V decembri budú známe výsledky projektu Manažérsky vzor za rok 2002

Už po druhý raz sa v mesiacoch október a november rozbieha projekt Manažérsky vzor 2002, ktorý realizuje poradenská firma PricewaterhouseCoopers spolu s neziskovou organizáciou Junior Achievement Slovensko - Mládež pre budúcnosť. Cieľom projektu je podporiť netradičné formy ekonomického vzdelávania mladých ľudí na Slovensku,

otvoriť im dvere

a poskytnúť možnosť priameho kontaktu s riaditeľmi najvýznamnejších firiem na Slovensku, to znamená so skutočným podnikateľským prostredím.

„Pracujeme pre rôznych klientov na celom Slovensku, záleží nám na stave a budúcnosti tejto krajiny a je pre nás dôležité, s akými ľuďmi pracujeme dnes, s akými budeme pracovať v budúcnosti a akí ľudia budú pracovať u nás. Tento projekt preto chápeme ako možnosť aktívne prispieť k vzdelávaniu mladých ľudí,“ povedala marketingová manažérka spoločnosti PricewaterhouseCoopers Vanda Šinková. Okrem toho projekt je jednou z foriem

podpory programu,

ktorý na rok 2003 pripravuje Junior Achievement Slovensko - Mládež pre budúcnosť pod názvom V tieni manažéra (Job Shadow Day).

Projekt má celoslovenské pokrytie, pričom zapojení sú študenti z 55 stredných škôl z celého Slovenska.

Až 180 študentov je pripravených urobiť interview s riaditeľom, kvôli čomu absolvovali koordinačné stretnutia v Banskej Bystrici, Košiciach a v Bratislave. Keďže na projekte sa zúčastňujú aj zahraniční riaditelia firiem pôsobiacich na Slovensku, viacerí študenti sú pripravení viesť rozhovor aj v angličtine. „V rámci projektu Manažérsky vzor 2002 sa obraciame na takmer

štyristo riaditeľov

najvýznamnejších firiem z rôznych odvetví podľa rebríčkov Trend Top. Myšlienka podpory vzdelávania mladých sa stretáva s veľkým záujmom riaditeľov. Teší nás, že mnohí sa sami aktívne o projekt zaujímajú a navrhujú termíny stretnutí,“ dodáva V. Šinková.

Vybraní študenti, ktorí úspešne absolvovali program Aplikovaná ekonómia, urobia s riaditeľmi krátke interview. Rozhovor je rozdelený na dve tematické časti, prvou je téma podnikateľského úspechu, druhá časť rozhovoru je venovaná tretiemu sektoru. Obsahom rozhovoru sú tieto otázky: Ktoré tri spoločnosti na Slovensku si najviac vážite a prečo? Ktoré tri osobnosti podnikateľského prostredia na Slovensku si najviac vážite a prečo? Uveďte tri najaktuálnejšie hospodárske otázky, ktoré podľa vášho názoru

zásadne ovplyvnia

rozvoj ekonomiky Slovenska v roku 2003. Ako vnímate poslanie neziskových organizácií a ako podľa vás vplýva spolupráca s nimi na podnikateľské subjekty na Slovensku? Ktoré neziskové organizácie pôsobiace na Slovensku sú podľa vás najväčším prínosom pre spoločnosť? Čím by vás presvedčila nezisková organizácia, aby ste vložili finančné prostriedky na jej činnosť?

Podobné otázky zodpovedá aj približne rovnaký počet študentov stredných a vysokých škôl na Slovensku, pričom tému budú vnímať zo svojho vlastného pohľadu. Výsledky vlaňajšieho prvého ročníka projektu ukázali, že názory, kritériá a očakávania manažérov a študentov sa

dosť výrazne líšia.

Stano Bočinec, študent 4. ročníka Gymnázia v Dubnici nad Váhom a člen Junior Achievement Slovensko - Mládež pre budúcnosť, hodnotí svoju skúsenosť takto: „Určite som veľmi šťastný, že som sa mohol zapojiť do tohto projektu. Myslím si, že stretnutie mi odbúralo predsudky o riaditeľoch. Predovšetkým som získal skutočný obraz o fungovaní väčšej spoločnosti a dúfam, že mi to pomôže viac sa motivovať v ďalšom živote.“

Výsledky projektu Manažérsky vzor 2002 bude analyzovať PricewaterhouseCoopers a zverejní ich v decembri 2002. Výsledky sa budú spracúvať v štyroch kategóriách: Manažérsky vzor 2002 - riaditeľ podľa odpovedí riaditeľov a podľa odpovedí študentov, Manažérsky vzor 2002 - firma podľa odpovedí riaditeľov a podľa odpovedí študentov. Ďalším výstupom z prieskumu bude analýza odpovedí a

porovnanie názorov

riaditeľov a študentov. Vo výslednej správe budú prezentované sumárne výsledky a budú zverejnené v decembri 2002. Ešte dodajme, že v roku 2001 sa na projekte zúčastnilo 106 riaditeľov. V súčasnosti je dohodnutých 76 rozhovorov, pričom plánovanie ďalších termínov priebežne pokračuje. Analýzu výsledkov Manažérskeho vzoru 2001 možno nájsť na http://www.pwcglobal.com/sk/slk/about/events/model02.html.

Jana Hyžová

Kto sa stal Manažérskym vzorom za rok 2001

Vrcholoví manažéri za najväčší vzor pre ostatných označili spoločnosť Volkswagen Slovakia, a. s., za ňou sa umiestnila Tatra banka, a. s., nasledovaná Slovnaftom, a. s. Podľa študentov bol minulý rok najlepší Globtel (dnes Orange), a. s., na druhom mieste sa umiestnil Volkswagen, a. s., a na treťom Tatra banka, a. s.

Z osobností sa Manažérskym vzorom za rok 2001 podľa vrcholových manažérov stal Jozef Uhrík nasledovaný Slavomírom Hatinom a Rainerom Franzom. Podľa študentov sa na prvom mieste umiestnil Pavol Rusko, za ním Gabriel Eichler a Pavol Lančarič.

Zaujímavé boli aj odpovede na otázku zameranú na tri najaktuálnejšie hospodárske otázky, ktoré zásadne ovplyvnia rozvoj slovenskej ekonomiky v budúcom roku. Ako najvýznamnejšie z toho pohľadu manažéri minulý rok označili makroekonomické ukazovatele, zostavenie štátneho rozpočtu, ekonomický rast, finančné zdroje, stabilitu meny a rating Slovenska (15 %). Niečo vyše 10 % uviedlo ako dôležité voľby v roku 2002, politickú orientáciu po voľbách, vstup do NATO a proces integrácie do EÚ.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.