|
|||||||||||||||||
Štvrtok 31.Októbra 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skôr sťažnosť než pochvalaTí, čo zabezpečujú, aby vlaky mohli jazdiť bezpečne a včas Prevádzka na železnici sa nezaobíde bez celého radu profesií, ktoré sú potrebné, aby vlaky s cestujúcimi či tovarom jazdili včas a bezpečne. Títo železničiari nie sú napriek svojej poctivej práci priamo na očiach verejnosti, a tak sa im len veľmi ťažko môže dostať náležité uznanie. Ak si náhodou na nich niekto spomenie, väčšinou je to vtedy, keď sa vynorí nejaký problém. Aj pracovníci Divízie nákladnej prepravy (DNP) vedia, že ich zákazníci sa na nich obracajú skôr vtedy, keď nie sú spokojní s poskytovanými službami alebo keď chcú získať nejaký ústupok. A keď je všetko tak ako má byť, potrebu upozorniť o tom svojho obchodného partnera už tak veľmi necítia. Nemôžeme sa im ani čudovať, veď tak to predsa chodí vo všetkých zmluvných a obchodných vzťahoch. O to viac však jednotliví prednostovia Obchodno-prepravných správ nákladnej prepravy (OPS NP) v štyroch regiónoch Slovenska oceňujú, že prechod na novú organizačnú štruktúru v rámci ZSSK i DNP sa podaril. Nasledujúce dni a mesiace už preverili životaschopnosť novovzniknutých stredísk nákladnej prepravy (SNP). Som veľmi spokojný ako kolektív SNP Bratislava-východ vedený prednostom Petrom Zlámalom zvládol spustenie a zabehnutie prevádzky v novovytvorenej prechodovej stanici Bratislava-východ. Rovnako oceňujem enormné úsilie kolektívov SNP Trnava pod vedením Mgr. Jána Gajdu, SNP Nové Zámky pod vedením Ing. Karola Vitteka a SNP Devínska Nová Ves pod vedením Bc. Ľuboša Dvoráka, ktoré museli vynaložiť v apríli a máji pri odstraňovaní ložných chýb v nahromadených prepravách dreva určených do Rakúska, zdôraznil prednosta OPS NP Bratislava Ing. Ján Trhan. Potešila ho tiež priaznivá reakcia z Dusla Šaľa, ktorá nasledovala po zabezpečení dostatočného počtu vozňov Tds na prepravu umelých hnojív formou ich prenájmu. Prednostka OPS NP Žilina Ing. Emília Kubjatková síce odmietla menovať konkrétne mená, nie však preto, že by si od nej pochvalu nikto nezaslúžil. Naopak, myslí si, že si ju zaslúžia všetky kolektívy ôsmich Správ nákladnej prepravy v regióne vzhľadom na to, v akých podmienkach začali rozvíjať svoju činnosť a ako dokážu reagovať na potreby zákazníkov. A pokiaľ ide o uznanie zo strany zákazníkov, nepriame svedectvo o ňom podávajú predovšetkým tí, ktorí zvyšujú objemy prepravy. Určite k nim patrí Continental Púchov, pre ktorého zabezpečujeme logistické prepravy pneumatík v špeciálnych magaboxoch. Ucelené vlaky jazdia pritom dvakrát do týždňa z Púchova do Hannoveru. V uplynulých dňoch sa u nás rozbehla aj repná kampaň, tohto roku by sme mali do Považského cukrovaru doviezť viac ako pred rokom, až 205-tisíc ton cukrovej repy. Pracovníci v správe nákladnej prepravy v Trenčianskej Teplej sa na túto úlohu veľmi starostlivo pripravili, zdôraznila prednostka E. Kubjatková. V obvode obchodno-prepravnej správy vo Zvolene začali medzi prvými realizovať na sklonku minulého skúšobný projekt rozdelenia železničných staníc a odčleňovania prepravných činnosti. Práve v tejto súvislosti sa podľa prednostu správy Ing. Stanislava Petiana vyznamenali kolektívy z oddelenia ľudských zdrojov a ekonomiky a z oddelenia prepravy a technológie, ktoré vedie Mgr. Viera Škarbová a Ing. Ján Palovič. Samozrejme, v spolupráci s novovymenovanými prednostami deviatich Správ nákladnej prepravy v regióne. Slová uznania však patria aj nášmu obchodnému oddeleniu na čele s jeho vedúcou Ing. Alenou Venderlovou a oddeleniu hospodárenia s nákladnými vozňami na čele s jeho vedúcim Ing. Jurajom Kukučkom, pretože sa významnou mierou pričiňujú o spokojnosť našich zákazníkov, dodáva prednosta S. Petian. Podľa neho viacerých zákazníkov z oblasti Zvolena potešilo rozšírenie ponuky o nové série železničných vozňov s výhodnejšími parametrami, či už na prepravu hromadných a ľahkých substrátov, alebo dreva. Medzi spokojných zákazníkov určite patria ZSNP Žiar nad Hronom a Železiarne Podbrezová, ktoré aj tento rok zvýšili objem svojich prepráv po železnici. Prednosta Obchodno-prepravnej správy Košice Ing. Jozef Marhefka veľmi oceňuje, ako jeho kolektív na správe a všetkých 12 správ nákladnej prepravy, zvládol náročný nástup do nového obchodného roku 2002, ktorý bol poznačený mnohými organizačnými, personálnymi, technologickými i ďalšími zmenami. V tejto súvislosti osobitne vyzdvihol najmä prácu Oddelenia ľudských zdrojov a ekonomiky na čele s Ing. Janettou Verešpejovou a Oddelenia prepravy a technológie na čele s Ing. Bronislavou Čipákovou. Nemôžem vymenovať všetkých, aj keby si to určite zaslúžili. Niekedy totiž ani sám nemôžem uveriť tomu, že je možné dosiahnuť také dobré pracovné výsledky, aké dosahujeme. Pracujeme pod obrovským tlakom už od začiatku, pretože z košickej Správy riadenia dopravy sme pri delení prevzali veľmi málo ľudí, komentuje situáciu prednosta Jozef Marhefka. Jozef Kunik |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |