|
|||||||||||||||||
Pondelok 11.Novembra 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Čo bude po novom roku?Radšej na to podnikatelia ani nemyslia Spoločnosť Ignis Hlohovec, ktorá vznikla v roku 1993 v závode na výrobu sviečok s osemdesiatročnou históriou, zaznamenala za tri kvartály naplnenie celoročných zámerov. Oproti minulému roku sa zvýšil objem výroby za deväť mesiacov na 2300 ton, čo pri celoročnom pláne vo výške 2500 ton bude podľa ekonomicko-obchodného riaditeľa Juraja Frídeckého pozitívna bilancia nad rámec plánovania. Podľa vývoja na trhu predpokladám, že plánovaný objem prekročíme napriek tomu, že tohtoročný trh na Slovensku sa prebudil v porovnaní s predošlými rokmi trochu neskôr. Teší ma to, pretože vlani bola situácia horšia a plán sme nenaplnili. Pred pár dňami sme prevzali ocenenie Slovak Gold za sériu voňavých sviečok ťrusticoŤ, v súčasnosti sa intenzívne pripravujeme na vianočný trh. Výroba predstavuje overenú sortimentnú skladbu vyše 400 druhov sviečok, tvarovaných, hladkých i povrchovo viac či menej upravených, rôznej veľkosti a vo farebnej škále tridsiatich odtieňov. Rozlišujú sa i rôznou dobou horenia, od dvadsiatich minút do 120 hodín, pričom sa vyrábajú tromi spôsobmi - liatím, ťahaním a lisovaním od hmotnosti dvoch gramov po dva kilogramy. Potešiteľné je, že postupne stúpa produkcia, určená na zahraničné trhy. Kým v minulých rokoch na export určili 60 % produkcie, v tomto roku sa podarilo umiestniť na trhoch predovšetkým v Nemecku, Rakúsku, vo Švédsku a čiastočne aj v Taliansku 65 - 70 % produkcie z Hlohovca. Ročný obrat už niekoľko rokov dosahuje úroveň okolo 200 mil. Sk. V Ignise v súčasnosti majú tri stovky pracovníkov, počas najväčšej sezóny v období od augusta do októbra ich počet rastie vďaka sezónnym brigádnikom. Tento spôsob práce si vyžaduje sortimentná skladba, rôznorodosť objednávok exportu z dôvodu farebnosti a typov, ktoré vyžadujú značné množstvo manuálnej práce. Ekonomicko-obchodný riaditeľ súčasnú situáciu hodnotí nasledujúco. Ekonomická bilancia firmy vychádza z celkovej hospodárskej situácie spoločnosti. Hoci nám objem výroby a odbyt rastie, výsledný finančný efekt ostáva na rovnakej úrovni, pretože rastú finančné náklady na vstupy, zdražel materiál z dovozu i slovenský parafín. Na to, čo nás čaká od nového roka, radšej ani nemyslím... Zachovanie kvality ponúkaných výrobkov ostáva principiálnou požiadavkou. Pred niekoľkými týždňami sa Ignis, ako jediná spoločnosť zo Slovenska, zúčastnila na veľtrhu Vianočný svet v Moskve, ktorý ako svoju tretiu medzinárodnú výstavu usporadúva Frankfurtský veľtrh. Nadviazali sme dostatok kontaktov, teraz ich musíme zužitkovať vo forme vytypovania korektného, seriózneho a solventného obchodného partnera. Na predvianočnom trhu sa prezentujú, okrem tradičného sortimentu, vyhľadávanými voňavými sviečkami a ocenenými rustico nalievanými sviečkami, ktoré je možné kúpiť nielen v širokej slovenskej obchodnej sieti, ale aj vo vlastnej predajni pri závode v Hlohovci. Zora Petrášová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |