|
|||||||||||||||||
Pondelok 18.Novembra 2002 |
|
|||||||
Sitom bude kvalitaVážne porušovanie povinností K základnej filozofii trhového hospodárstva patrí aj marketing zameraný na spotrebiteľa, ktorý je alfou a omegou podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr. Preto ochrana spotrebiteľa a pravidlá, ktoré ju zaručujú, do značnej miery ovplyvňujú činnosť týchto spoločností. To je aj dôvod, prečo táto oblasť nesmierne zaujíma Slovenskú asociáciu cestovných kancelárií (SACK), ktorá má dôvod navyše, prečo sledovať legislatívne úpravy. Jej záujmom je pripraviť svojich členov na zvládnutie podmienok vstupu do EÚ, a zároveň aby uspeli v tvrdej konkurencii silnejších európskych touroperátorov. Preto už dnes chce riešiť kategóriu cestovná zmluva, ktorá je v súčasnosti zachytená v zákone 281/2001 Z. z. o zájazdoch v časti Zmluva o obstaraní zájazdu ako samostatná hlava Občianskeho zákonníka. SACK ďalej upozorňuje, že ustanovenia Zmluvy o obstaraní zájazdu sú v rozpore so všeobecnými ustanoveniami platnými pre príkaznú zmluvu. Súčasná legislatívna úprava Zmluvy o obstaraní zájazdu definuje minimálne informačné povinnosti a vzťahuje sa len na zájazd tak, ako je definovaný pre potreby zákona. Kým na jednej strane chráni spotrebiteľa, pretože definuje jasné pravidlá pre rozsah a formu informácií o zájazde, na druhej strane stanovuje cestovným kanceláriám minimálny kvalitatívny štandard služieb. Previerky, ktoré z hľadiska dodržiavania zákona č. 281/2001 dosiaľ vykonala Slovenská obchodná inšpekcia, ukazujú však na závažné porušovanie informačných povinností. Výkon služieb cestovných kancelárií nie je činnosť koncesovaná, ale oznamovaná, takže závisí v úplnom rozsahu od jednotlivých podnikateľov Rudolfa Vallová |
|
||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |