|
|||||||||||||||||
Štvrtok 21.Novembra 2002 |
Márna snahaBývalá pýcha slovenského stavebníctva - bratislavský Hydrostav skrachoval. Z rozhodnutia krajského súdu bol na majetok úpadcu a. s. Hydrostav vyhlásený konkurz. V tomto zamotanom a dokonale neprehľadnom prípade sa nemôže doteraz úplne zorientovať ani správca konkurznej podstaty, pretože vraj predstavitelia dvoch hlavných orgánov sa zdržujú dlhodobo v zahraničí a zmizli aj ďalší predstavitelia štatutárnych orgánov starého Hydrostavu. Podľa dobre informovaných zdrojov, ktoré však nechcú byť menované, nikto nič nevie o súčasnosti Hydrostavu, pretože nik nechce zle skončiť . Aj správca konkurznej podstaty JUDr. Jozef Bolješik priznal, že dlho nebol schopný konkretizovať hodnotu majetku úpadcu ani čo z aktív (1,6 mld. Sk k 30. júnu 2002) prešlo na novozaložené firmy Hydrostav - Šaľa, Hydrostav - Vlčie hrdlo a Hydrostav - Trenčianske Bohuslavice. Veľká loby-vojna sa hrala aj o viacmiliardovú objednávku na výstavbu diaľnice Ladce - Sverepec. Slovenská správa ciest pre neschopnosť plniť harmonogram výstavby tohto náročného diaľničného úseku uzavrela zmluvu so spoločnosťou Doprastav, s čím nesúhlasili noví majitelia pozostalého Hydrostavu. Bývalý úspešný generálny riaditeľ Hydrostavu Ing. Ivan Čarnogurský na adresu súčasnosti Hydrostavu je veľmi stručný: Áno, Hydrostav rozkradli, ale to je už minulosťou. Bola by však veľká škoda, aby sa stovky špičkových odborníkov zváračov, potrubárov a ďalších pracovníkov, ktorí perfektne ovládli remeslo inžinierskeho stavebníctva, roztratili po Slovensku či po Európe. Slovensko má aj prostredníctvom Hydrostavu napríklad v oblasti budovania plynovodov, ropovodov, hydrostavieb atď. veľkú tradíciu, preto sa našlo niekoľko odborníkov a podnikateľov, ktorí by chceli obnoviť bývalú slávu inžinierskeho stavebníctva na Slovensku. Dnes by komentátora Hd mal prijať aj správca konkurznej podstaty Hydrostavu JUDr. Jozef Bolješik. Veríme, že v zajtrajšom denníku vám prinesieme v kauze Hydrostav poučné J. Kunik |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |