Hospodársky denník
USD41,464 Sk
EUR41,555 Sk
CHF28,24 Sk
CZK1,355 Sk
  Pondelok  25.Novembra 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Kvalita ako podmienka

Sychravé počasie nezastavilo rekonštrukciu

Hlavným nedostatkom terajšej železničnej infraštruktúry je nízka úroveň rýchlosti na tratiach ŽSR. Jej zvýšenie na úroveň vyspelých európskych železníc nutne predpokladá modernizáciu minimálne na rozhodujúcich úsekoch súčasnej siete ŽSR. Aj v nedávno zverejnenom vládnom programe je zakotvené, že v súlade s prijatou európskou dopravnou politikou vláda zabezpečí splnenie zámerov Aktualizovaných zásad štátnej dopravnej politiky SR, najmä v oblasti zreálnenia tempa modernizácie a rozvoja dopravnej infraštruktúry v trasách multimodálnych dopravných koridorov IV, V, VI. Vláda podporí rozvoj dopravnej infraštruktúry menej rozvinutých regiónov SR. Pre ŽSR z toho vyplýva, že budovanie železničných koridorov zostáva naďalej jednou z jej priorít. Juhozápad Slovenska

pretína koridor

s označením IV. Slovenská vetva koridoru je dlhá 210,3 km, vedie od štátnej hranice Česka a Slovenska v Kútoch cez Malacky, Bratislavu, Galantu a Nové Zámky až po štátnu hranicu Slovenska a Maďarska v Štúrove. Modernizácia koridoru je rozdelená na dve časti, do roku 2006 a po roku 2006. V prvej sa v rámci komplexných rekonštrukcií vykonajú všetky práce týkajúce sa modernizácie medzistaničných úsekov súvisiace so zvýšením traťovej rýchlosti na maximálnu rýchlosť 160 km/h na tých úsekoch, kde nová os koľaje sa len minimálne odchyľuje od pôvodnej a zostáva na pôvodnom telese. V roku 2003 sa počíta so začatím prác aj na príslušných železničných staniciach. Úsekom, ktorý sme dokončili v jarných mesiacoch tohto roku, je Devínske Jazero - Zohor (okrem oblúka, ktorého prekládka sa urobí v budúcom roku). Dnes sa už pracuje medzi Zohorom a Plaveckým Štvrtkom na koľaji č. 1 na trati Bratislava Hlavná stanica - Kúty. Naša správa vykonáva na tejto stavbe

prípravu i dozor,

zdôraznil v Plaveckom Štvrtku Ing. Imrich Antal, vedúci technického oddelenia Správy železničných tratí a stavieb Bratislava a pokračoval: „Dnes ste ma tu stretli pri kontrole staveniska, pretože mám na starosti stavebný dozor. Mojou úlohou je prejsť peši celý päťkilometrový úsek z Plaveckého Štvrtka až do Zohoru. Kontrolujem všetky etapy výstavby a tiež technologickú disciplínu. To, že vykonávame investorskú činnosť, prípravné práce aj dozor, má svoje výhody, ale aj nevýhody. Na jednej strane poznáme detailne všetky problémy, sme priamo pri ich riešení, čo sa určite pozitívne odrazí v budúcnosti pri prevádzkovaní trate. Nevýhodou je to, že na SŽTS je nás málo a pracujeme aj cez soboty a nedele. Nepretržitá výluka na tomto úseku sa začala 4. októbra a termín jej ukončenia je 21. november. Prípravné práce, ako bola montáž koľajových polí, príprava prístupových ciest a ostatné práce, sa začali v auguste. Samotná výluka sa začala s odťažovaním starého koľajového kameňa. Ten prešiel cez recyklačnú linku a používa sa do sanačnej vrstvy. Pokračovalo sa vytrhaním

koľajových polí

a odbagrovaním na zemnú pláň. Potom sa pristúpilo k zriaďovaniu sanačnej vrstvy za použitia geotextílií a geomreží na zosilnenie podložia. Nasledovala navážka koľajového kameniva a pokládka koľajových polí.“ Dnes pracujú na dvoch miestach, hneď za Zohorom na začiatku úseku vymieňajú koľajové pásy. Z druhej strany v Plaveckom Štvrtku dokončujú pokládku koľajových polí. Pracujú aj na podkladových vrstvách pre nové nástupište a súbežne aj na železničnom priecestí. Okrem toho sa sústreďujú aj na práce na dvoch poľných priecestiach a dvoch mostoch, na ktorých sa uskutočnilo rozširovanie a komplexná rekonštrukcia štyroch priepustov. Rekonštrukčné práce na tomto úseku sa prehupli do záverečnej fázy. Nezabrzdilo ich ani súčasné sychravé jesenné počasie s nízkymi teplotami a výdatnými dažďovými zrážkami. Hoci komplikuje priebeh prác tým, že sú silne zmáčané prístupové cesty k stavenisku, alebo v danom okamihu pre nízku teplotu nie je možné použiť niektorú z technológií, termín ukončenia výluky nie je ohrozený.

Jozef Kunik

Počasie

Dnes bude oblačno miestami polojasno. Ráno a predpoludním miestami hmla alebo nízka oblačnosť. Ojedinele slabé zrážky. Najvyššia denná teplota 10 až 14, na miestach s dlhotrvajúcou nízkou oblačnosťou okolo 7 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 3 až 6 sa popoludní zmení na západnom a strednom Slovensku na západný až severozápadný 3 až 7, miestami na juhozápade a na horách 10 až 15 m/s. Teplota vo výške 1500 m okolo 7 stupňov. V utorok bude oblačno až zamračené, miestami občasný dážď, na hrebeňoch Tatier sneženie. Ráno a predpoludním v nižších polohách miestami hmla. Najnižšia nočná teplota 8 až 4, najvyššia denná teplota 10 až 14, na miestach s dlhotrvajúcou hmlou okolo 7 stupňov. V stredu bude veľká oblačnosť až zamračené. Miestami občasný dážď, vo vysokých horských polohách sneženie. Cez deň na juhu a východe územia miestami zmenšená oblačnosť. Najnižšia nočná teplota 7 až 3, najvyššia denná teplota 9 až 13, na miestach s nízkou oblačnosťou okolo 7 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 7.17 a zapadne o 16.01 hod.

Amsterdamdážď6
Atényslnečno22
Belehradzamračené14
Berlínzamračené 6
Bratislavaoblačno10
Bruseldážď5
Budapešťzamračené8
Bukurešťoblačno11
Frankfurtdážď5
Helsinkizamračené-1
Istanbuloblačno13
Kodaňdážď6
Kyjevdážď7
Lisabonpolooblačno13
Londýnjasno10
Madridoblačno11
Moskvazamračené1
Oslooblačno1
Paríždážď8
Prahadážď 7
Rímdážď18
Sofiaoblačno13
Štokholmoblačno2
Varšavaoblačno8
Viedeňdážď12
Záhrebzamračené14
Ženevadážď10

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 21. 11. 2002: Bratislava 99,35, Sliač 97,62, Košice 98,64, Poprad 93,01, za 22. 11. 2002: Bratislava 98,71, Sliač 96,93, Košice 97,99, Poprad 92,56, za 23. 11. 2002: Bratislava 99,45, Sliač 97,22, Košice 98,14, Poprad 92,67.Údaje poskytuje SPP.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.