|
|||||||||||||||||
Utorok 12.Marca 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Želaný rozpor s EÚ?Dnes Výbor NR SR pre zdravotníctvo má rokovať o vládnom návrhu zákona o prírodných liečivých zdrojoch a prírodných minerálnych vodách. Zákon do II. čítania bol posunutý 19. decembra 2001. Čiže mal by byť na programe tejto schôdze parlamentu. Pokiaľ nebude stiahnutý z rokovania, tak bude podľa všetkého prácou navyše. Táto norma je podľa všetkého mimo, zasadená kdesi do neblahej minulosti (a jej dikcia naznačuje niečo také ako klientelizmus v záujme vyššej moci), čo okrem iného dokazuje aj obsah listu člena Európskeho parlamentu, predsedu Európskej skupiny CSU M. Ferbera predsedovi NR SR J. Migašovi z 30. januára t. r. Okrem iného v ňom píše: (...) Z Európskeho zväzu kúpeľov som dostal správu, že návrh zákona má výrazne centralistickú filozofiu a dáva exekutíve prakticky neobmedzené kompetencie pri schvaľovaní prírodných liečivých zdrojov, liečebných kúpeľov a liečivých minerálnych vôd. Centrálna správa si chce udeliť výhradné kompetencie pri určovaní ochranných pásiem a pri schvaľovaní kúpeľných miest. Tento návrh zákona však vôbec neuvažuje začleniť pri rozhodovaní nezávislých odborníkov, odborné organizácie, vedcov alebo mestá a obce, ponecháva všetky kompetencie výlučne štátnej moci. Návrh zákona obsahuje aj úpravy, ktoré povoľujú využívanie liečivých minerálnych vôd ako potraviny i na terapeutické účely. To je v zákonodarstve štátov EÚ neobvyklé. Odvolávam sa tu na smernicu Európskej rady (80/77/EEC). Aj tú musí Slovensko pri vstupe do EÚ prevziať. Európsky zväz kúpeľov vypracúva v súčasnosti normy, ktoré vytvoria základ pre jednotné úpravy vo všetkých krajinách EÚ. Podľa môjho názoru by bolo kontraproduktívne odsúhlasiť teraz slovenskú úpravu, ktorá by sa musela zakrátko zrušiť (...). (Hd, s - ch) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |