|
|||||||||||||||||
Streda 27.Marca 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Radšej oddych a relaxHlavne lacnejšie krajiny a nižšie ceny Priemerné výdavky na zahraničnú dovolenku podľa prieskumov Ústavu turizmu dosiahli v minulom roku sumu 12 700 Sk. Je to takmer o 3000 menej ako v roku 1999, čo potvrdzuje, že záujem o zahraničné dovolenky pretrváva, mení sa len jej smerovanie. Dovolenkári uprednostňujú lacnejšie krajiny a lacnejšie strediská. Do zahraničia sa však už tak často necestuje ako voľakedy. Pokles vycestovaní podľa hraničnej štatistiky z 20,3 mil. na 18,3 mil. za rok (index 89,9) je dosť presvedčujúcim argumentom. Klesol podiel individuálnej turistiky (zo 74,5 na 72,6 %), ale vzrástol podiel organizovanej turistiky z 15,3 na 17,8 %, čo napriek stagnujúcemu objemu devízových výdavkov do budúcnosti dáva predsa len dobré vyhliadky cestovným kanceláriám organizujúcim zahraničné zájazdy. Na pretrvávajúci dopyt po letných dovolenkách napriek znižujúcej sa kúpyschopnosti obyvateľstva reagovali viaceré cestovné kancelárie už v minulosti skrátením dĺžky dovolenkových pobytov, značným cenovým zvýhodnením pobytov mimo sezóny, rozšírením ponuky lacnejších zájazdov. Igor Krížik, riaditeľ marketingu Kartágo Tours: Najväčší záujem o zájazdy prejavujú obyvatelia západného Slovenska a Bratislavy. Z dovolenkových cieľov je to hlavne Egypt, Tunisko a grécke ostrovy. Dopyt, až na rodinnú rekreáciu, je na úrovni minulého roka. Podľa riaditeľa CK Globtour Pavla Gašparíka v 80 až 90 % prípadov rozhoduje pri nákupe výška ceny, preto pri kúpe zájazdu je potrebné si dať pozor a nepodľahnúť prvému dojmu. Neskôr sa môže ukázať, že k cene sa účtujú ďalšie doplatky, čo sa v cestovnej kancelárii Globtour nestáva. Prekvapujúci je záujem o Čiernu Horu a Bulharsko. Možnože o nejaký čas pribudne do našej ponuky aj Rumunsko, poznamenáva Pavol Gašparík, ktorý má veľmi dobré dojmy z posledného prejazdu Rumunska. Odklon z predaja zájazdov s leteckou na autobusovú prepravu zaznamenala aj cestovná kancelária Turancar. Predvídali sme tento odklon a pre dovolenkárov sme pripravili nový cieľ v Turecku pri Egejskom mori, ktorý sa veľmi dobre predáva, konštatuje Pavol Komora, riaditeľ cestovnej kancelárie. Hitom stále zostáva Grécko, ktoré je cenovo porovnateľné s turistickými cieľmi pri Jadranskom mori, ale pre dovolenkára ponúka novú exotiku. Rudolfa Vallová
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |