Hospodársky denník
USD47,682 Sk
EUR41,772 Sk
CHF28,483 Sk
CZK1,34 Sk
  Štvrtok  28.Marca 2002

Hlasové schránky zarábajú

Na výčitky reagoval iba jediný operátor

Združenie obrany spotrebiteľov v Českej republike kritizuje fungovanie hlasových schránok všetkých českých operátorov. Ani jeden z operátorov totiž neupozorňuje volajúcich, že neprijatý hovor preberá záznamník. Chýbajúce oznámenie zvyšuje ročne tržby operátorov o desiatky miliónov korún. Podľa zistenia až 85 percent volajúcich zloží telefón do dvoch sekúnd od nábehu do hlasovej schránky. Hovor sa už pritom v tej chvíli spoplatňuje ako uskutočnený. Podľa Združenia obrany spotrebiteľov sa tak Český Telecom ani mobilní operátori nesprávajú seriózne voči volajúcim, keď používateľovi účtujú službu, ktorú nepožaduje alebo v niektorých prípadoch dokonca odmieta.

Na výčitky dosiaľ reagoval iba jediný z kritizovaných poskytovateľov telekomunikačných služieb. Je ním Český mobil, ktorý zvažuje možnosť krátkeho oznámenia pred prepojením hovoru do hlasovej schránky. Dvaja zo štyroch operátorov zvýšili atraktivitu hlasových schránok tým, že nespoplatňujú ich výber. Ani Radiomobil ani Český Telecom pritom neuvažujú, žeby volajúcich pri neprijatých hovoroch upozornili na hlasové schránky svojich klientov.

(ČTK)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.