Hospodársky denník
USD48,127 Sk
EUR41,777 Sk
CHF28,312 Sk
CZK1,321 Sk
  Pondelok  4.Marca 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Mosty medzi praxou a vzdelávaním

Zahraničná nadácia pomáha aplikovať medzinárodné skúsenosti

Vybavenie kuchyne v hodnote 40-tisíc USD v jednej zo stredných hotelových škôl na Slovensku, organizovanie seminárov na aplikovanie najnovších poznatkov z odboru cestovného ruchu so špeciálnym dôrazom na skvalitnenie služieb v hotelierstve, trojmesačné zahraničné stáže učiteľov, to sú doterajšie aktivity trojročného pôsobenia zahraničnej nadácie La Fondation pour la Formation Hoteliere na Slovensku. Nadácia vznikla vo Švajčiarsku v roku 1973 z popudu významnej hotelovej siete Savoy, ktorá mala záujem investovať do vzdelávania. To bol dôvod, prečo hlavným cieľom nadácie bola stimulácia rozvoja hotelierstva a záujmu ľudí o ďalšie štúdium v hotelovej sfére. Po zmene vlastníctva hotela Savoy o nadáciu prejavila záujem významná medzinárodná potravinárska spoločnosť Nestlé a pôsobenie nadácie presunulo na strednú a východnú Európu. „Pre Nestlé je dôležité, aby bolo prítomné pri vzdelávaní,“ povedal pri odovzdávaní knižného daru Slovenskej ekonomickej knižnici Bertrand Rajon, generálny riaditeľ Nestlé Slovensko. Slovenčina u neho po relatívne krátkom období jeho prítomnosti na Slovensku patrí medzi úspešne zvládnuté cudzie jazyky. Hovorí, že človek je to najcennejšie, čo firma má. „Ak je vzdelaný, zabezpečí úspech nielen pre Nestlé, ale aj pre spoločnosť. Vzdelávaním ľudí sa zvyšuje úroveň spoločnosti a firmy z nich profitujú, takže investície do človeka sa vracajú. Preto sa kontaktujeme na mosty medzi praxou a vzdelávaním, čo je univerzita.“ Nadácia La Fondation pour la Formation Hoteliere dnes už operuje na území od Litvy po Bulharsko. Základnú líniu jej stále udáva prof. Gianfranco Nobis, jeden z jej zakladateľov. Pôvodne manažér hotelovej spoločnosti Savoy, neskôr profesor na univerzitách, spája v sebe jedinečné skúsenosti z praxe a rozsiahlosť teórie. Pri angažovaní sa v odovzdávaní poznatkov a skúseností do krajín strednej a východnej Európy, vyhľadáva aj finančné zdroje na podporu vzdelávania. Čitateľom Hospodárskeho denníka odpovedá: „Potrebujeme komunikovať medzi sebou navzájom, aby sme si vymenili skúsenosti. Rovnako potrebujeme komunikovať aj s vládami a politikmi.“

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.