|
|||||||||||||||||
Utorok 5.Marca 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nový sortiment, nové miestaStavili na kvalitu a vychádzajú v ústrety farmárom Modernizácia fabriky, dobré pracovné vzťahy s dodávateľmi a tvorba nových pracovných miest v regióne, to sú priority, ktoré si na tento rok určila nitrianska mliekareň Nutricia Dairy Slovakia (NDS). S cieľom zvýšiť rentabilnosť výroby, chce do konca roka investovať 50 mil. Sk na modernizáciu zariadení a nákup špičkovej technológie. Rozšírili sme sortiment a chceme čo najskôr získať od veterinárnej správy EÚ číslo, aby sme mohli už v druhej polovici roka vyvážať svoje výrobky aj do zahraničia, povedal v tejto súvislosti riaditeľ mliekarne Attila Horváth. Okrem investícií do zariadení, Nutricia Dairy Slovakia investuje aj do ľudí. Súčasťou plánov spoločnosti je podpora školiacich programov pre zamestnancov, ako aj vznik nových pracovných príležitostí. Odkedy holandský investor odkúpil od VÚB akcie nitrianskej mliekarne, uplynul už rok. V tom čase prejavilo záujem o kúpu majetku mliekarne viacero domácich i zahraničných spoločností. Avšak len Nutricia Dairy Slovakia ako jediná bola ochotná fabriku nielen odkúpiť, ale pokračovať vo výrobe s tým, že zachovala pracovné miesta pre pôvodných zamestnancov i distributérov. K vtedajším 127 pracovníkom pribudlo za rok ďalších 43. Priemerná mzda na zamestnanca v podniku vzrástla za rok viac ako o 30 %. Zmenou obchodnej politiky firmy a skvalitnením výroby sa NDS chce viac priblížiť k očakávaniam spotrebiteľa. Prioritou pre vstup do domácich i zahraničných obchodných sietí bolo predĺženie trvanlivosti výrobkov. Mliekareň to dokázala bez použitia konzervačných látok. Hovorí A. Horváth: Zefektívnením výrobných procesov sa nám podarilo predĺžiť trvanlivosť výrobkov bez toho, aby sme do nich pridávali stabilizátory. Zdravie zákazníka je vždy na prvom mieste. Portfólio produktov spoločnosti tvoria na Slovensku predovšetkým mliečne dezerty, jogurty, čerstvé (nie sušené) mlieko, maslo a smotana. Prioritou pre nás ostáva slovenský zákazník, jeho zvyklosti a chute, preto sme zachovali pôvodné receptúry, na ktoré sú zákazník a trh zvyknutí, hovorí Attila Horváth. K pôvodným produktom (tvaroh, smotanové jogurty, smotana, miláčik, Danko a AHA) pribudol počas roka sortiment probiotických, nízkokalorických a nízkotučných výrobkov, medzi inými aj probiotický dezert Prominent. Vznikli dve nové značky Milli a Oké. V novembri spoločnosť uviedla na trh lahôdku Milli Frappé, našľahaný jogurtový dezert v štyroch ochuteniach s kúskami ovocia či čokolády. Novinkou je aj kyslá smotana Oké! so zníženým obsahom tuku. Tieto produkty sme začali vyrábať na základe prieskumu trhu, aby sme uspokojili mladé gazdinky a ľudí, ktorí kontrolujú obsah tukov vo svojom jedálnom lístku, vysvetľuje Attila Horváth reakciu mliekarne na moderné trendy v stravovaní. V marci začne mliekareň s výrobou novej vanilkovej peny AHA extra. Nepriaznivú situáciu v nákupe mlieka rieši spoločnosť zvýšením ponúkanej ceny za liter suroviny, serióznou platobnou politikou a poskytovaním úverov chovateľom dobytka. Za jeden liter mlieka ponúka Nutricia Dairy Slovakia viac, ako je na Slovensku zvykom. Namiesto 9,30 Sk (štátom garantovaná cena) im platí až 10 Sk, a to bezodkladne. Žiadne 60- až 90-dňové lehoty splatnosti. Veľmi dobre vieme, že ani pri cene 10 Sk za liter nevedia farmári ušetriť toľko, aby mohli investovať. Preto tým, ktorí predložia kvalitný projekt, čo prinesie výhody obom stranám, poskytujeme pôžičky, hovorí A. Horváth. Jeho slová potvrdzuje aj František Rybár, majiteľ Rybárovej farmy v Šuranoch, ktorá má 600 kráv: Vďaka Nutricia Dairy Slovakia môžeme svoj chov v tomto roku zvýšiť z 240 na 500 dojníc. A tak vstup silného partnera do nitrianskeho regiónu pocítili nielen zákazníci, pracovníci mliekarne, ale aj poľnohospodári. Zlepšila sa platobná disciplína a mliekareň nezanedbateľným spôsobom prispieva k zachovaniu a rozvoju kvalitnej výroby mlieka. Verme, že čoskoro budú lahodné slovenské výrobky mliekarne v Nitre poznať nielen domáci, ale aj spotrebitelia v zahraničí. Eva Zoborská |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |