|
|||||||||||||||||
Štvrtok 7.Marca 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slabý výhľad prekvapilEurópska jednotka v sektore maloobchodných reťazcov francúzska spoločnosť Carrefour v stredu zverejnila 15-percentný rast čistého zisku, ktorý však nezabránil stratovému ťaženiu jej akcií na burze podmienenom opatrným výhľadom na rok 2002. Podľa vedenia spoločnosti, ktorá je americkom gigante Wal-Mart svetovou dvojkou, je súčasné prostredie globálnej ekonomiky neprehľadné. V tejto súvislosti pristúpil Carrefour k redukcii prognózy rastu čistého zisku (po odpočítaní goodwill, ale pred zohľadnením mimoriadnych položiek) na tento rok v rozpätí 10 až 15 % pri 5-percentnom náraste tržieb. Napriek niektorým významným pozitívam, ako je zníženie čistého dlhu spoločnosti o 21 % na 8,67 mld. EUR, analytici predpokladali, že Carrefour zverejní oveľa pozitívnejší výhľad. Vo všeobecnosti sa počítalo, že rast čistého zisku na rok 2002 sa bude pohybovať v intervale 15 až 20 % a pri dynamickejšom zvýšení tržieb. Najpozornejšie sledovaným ukazovateľom spoločnosti je čistý zisk (po odpočítaní goodwill, pred zohľadnením mimoriadnych položiek), ktorý sa v minulom roku zvýšil o 14,9 % na 1,207 mld. EUR. V predchádzajúcom roku sa tento ukazovateľ stabilizoval na 1,050 mld. EUR. Tržby spoločnosti medziročne vzrástli o 7,2 % na 78 mld. EUR alebo 69,5 mld. EUR po zohľadnení dane z pridanej hodnoty. Výkonný riaditeľ Carrefouru Daniel Bernard uviedol, že ziskovosť spoločnosti je aj napriek početným akvizíciám stále silná. Prevádzková marža sa v minulom roku znížila na 4,1 %, keď v roku 2000 sa pohybovala na hladine 4,2 %. Existujú dostatočné známky o dobrom zdravotnom stave firmy a rovnako aj o jej dynamike v súčasnom neprehľadnom svete, uviedol Bernard. Za hlavný prvok neistoty v pôsobení Carrefouru uviedol argentínsku finančnú krízu, aj keď len 12 % celkových tržieb plynie z juhoamerického kontinentu. Spoločnosť napriek hospodárskym ťažkostiam v tejto časti sveta dosiahla prevádzkový zisk, ktorý bol výsledkom zvýšeného podielu na trhu pri realizácii výraznej diskontnej obchodnej politiky. (REUTERS) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |