Hospodársky denník
USD47,893 Sk
EUR42,069 Sk
CHF28,556 Sk
CZK1,333 Sk
  Piatok  8.Marca 2002

Hra vo svete podnikania

Podnikanie je súťaž a akákoľvek súťaž na vysokej úrovni je takmer výhradne hrou, ktorá sa hrá hlavou. Skrytou hrou vo svete podnikania je pochopenie základného paradoxu: čím viac si myslíte, že niečo robíte dobre, tým väčší pozor by ste si mali dávať. Čím väčšiu spokojnosť cítite nad tým, čo ste dosiahli teraz i v minulosti, nad svojimi prezieravými krokmi, tým menej spokojní by ste vlastne mali byť.

Dnes už fungujú celé tímy všelijakých expertov, ktorých fascinuje otázka, čo vlastne robí majstra majstrom. Myslíme tým skutočných majstrov, špičku, ktorá čosi znamená, ktorá určuje smer a priority aj pre tých ostatných... Určité schopnosti a maximálna dôvera v tieto schopnosti tvorí súčasť vášho majstrovstva. Nezabúdajte však, že nie sú rozhodujúcim faktorom. To, čo vás posúva na rebríčku prestíže, je zásadná nespokojnosť s tým, čo ste dosiahli. Akýkoľvek úspech musíte využívať ako ponuku k vyššiemu cieľu. Akákoľvek dosiahnutá méta sa okamžite musí stať krokom k vyššiemu „nedosiahnuteľnému“ cieľu. Druhou nevyhnutnou vlastnosťou je schopnosť zmobilizovať svoj výkon v najdôležitejších súťažiach. Musíte byť vynikajúci vtedy, keď je „v hre“ najviac. Svet podnikania zaváhanie nepardonuje a vy veľmi rýchlo môžete prísť o pozície.

Je celkom prirodzené, že túžba po úspechu je základným cieľom každého podnikania. Ak si však osvojíte základné pravidlá tejto „hry“, vaša podnikateľská dráha bude jednoduchšia. Pripomeňte si, že úspech je proces, ktorý sa začína vo vás. Najskôr je to záblesk nádeje, potom myšlienka a následná realita. Znalci tvrdia, že si musíte stále opakovať „Ja to chcem“ - inak neuspejete.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.