Hospodársky denník
USD47,555 Sk
EUR41,644 Sk
CHF28,397 Sk
CZK1,369 Sk
  Streda  10.Apríla 2002

Médiá ako perspektívna budúcnosť

Leadership Development Program podporuje ambicióznych mladých ľudí

Posledné dva pracovné dni tohto týždňa sa na Ekonomickej univerzite v Bratislave uskutoční dvojdňový vzdelávací seminár zameraný na oblasť mediálnej komunikácie a budovania vzťahov s verejnosťou. Je otvorený pre všetkých študentov - z rôznych univerzít a vysokých škôl, ktorí sa zaujímajú o túto problematiku.

Štyri nosné témy

Na mediálnom seminári vystúpia poprední slovenskí odborníci v tejto oblasti a jeho hlavným cieľom je priblížiť študentom oblasť médií, vzťahov s verejnosťou a mediálnej komunikácie. Medzi témy prvého dňa patrí:

vývoj trhu a trendy v oblasti public relations (PR) na Slovensku,

úloha médií v procese budovania vzťahov s verejnosťou,

marketingová komunikácia prostredníctvom médií z hľadiska profesionálnej agentúry (v oblasti reklamy alebo PR) a z hľadiska jej klienta (organizácia objednávajúca si služby),

komunikácia v prospech zvyšovania informovanosti o integrácii pred vstupom Slovenska do európskych a transatlantických štruktúr EÚ a NATO.

Teória i kus praxe

Zámerom seminára je ísť v uvedených témach do hĺbky a podeliť sa s poslucháčmi o praktické skúsenosti. Garanciou príťažlivosti a obsahovej zaujímavosti je pohľad odborníkov, ktorí v tejto oblasti pracujú dlhé roky a ktorí sú vďaka bohatým skúsenostiam schopní predstaviť súčasný stav na Slovensku a načrtnúť trendy budúceho vývoja. Keďže potenciálny pracovník v oblasti médií či vzťahov s verejnosťou sa určite nezaobíde bez znalosti tlačových správ, obsahom druhého dňa seminára bude praktický tréning zameraný na tvorbu tlačových správ a ich následné hodnotenie z hľadiska profesionálnej tlačovej agentúry.

Dôkladná príprava

Ako povedal Marcel Feliks, ktorý je jedným z organizátorov podujatia, veľkým prínosom akcie tohto typu je pre mladých ľudí možnosť pýtať sa. Z určitého hľadiska je to najlepší spôsob, ako sa dozvedieť viac o oblasti, ktorej sa študent chce v budúcnosti venovať. „Ide o jednu z možností zoznámiť sa s bežnými situáciami a problémami, ktoré budú dnešných študentov a budúcich odborníkov každý deň konfrontovať. Každý by mal o svojom budúcom zameraní uvažovať už od začiatku a počas celého štúdia. Aj mediálny seminár predstavuje cenný zdroj informácií potrebných na prípravu na budúce povolanie a najmä pri zvažovaní vhodnosti na podobnú pracovnú pozíciu,“ povedal M. Feliks.

Podpora nápadov

Detailnejšie informácie o seminári možno získať na adrese www.ldp.sk alebo na e-mailovej adrese ldp@ldp.sk. Organizačne ho totiž zastrešila nezisková organizácia Leadership Development Program (LDP), ktorá chystá do budúcnosti viacero podobných akcií nielen v oblasti vzdelávania. LDP vznikla na podporu ambicióznych mladých ľudí. Podnetom na jej vznik je pomerne vysoký počet mladých ľudí, ktorí majú záujem preraziť na trh nejakou atraktívnou myšlienkou či nápadom. Takáto projektová aktivita však potrebuje určité zázemie, podporu, odbornú radu a pomoc pri zohnaní zdrojov na jej realizáciu, ktorú má v úmysle poskytnúť LDP. Pri prvom kontakte s budúcim zamestnávateľom sú totiž pre čerstvých absolventov okrem vedomostí a diplomu veľmi dôležité aj praktické skúsenosti.

Osudy myšlienok

„Nič nie je presvedčivejším argumentom ako zrealizovanie vlastného nápadu a jeho úspešné zavŕšenie. Len egoistický záujem by však ľudí s charizmou, so silnou vnútornou vôľou a s túžbou zrealizovať vlastný nápad nedokázal uspokojiť. Je v tom oveľa viac. Vnútorné uspokojenie, teda možnosť vidieť za sebou hmatateľné výsledky, možnosť naučiť sa množstvo praktických vecí a prísť do kontaktu s odborníkmi v danej oblasti. A v neposlednom rade toľko skloňovaná sebarealizácia. Pre ňu riskujú mnohí ľudia stratu pohodlia a prichádzajú s nápadmi, ktoré na prvý pohľad pôsobia často šialeným dojmom. Každá dobrá myšlienka je najskôr zavrhovaná. Jej čas skôr či neskôr príde, často však za tým stojí mnoho úsilia,“ vysvetľuje M. Feliks.

Jana Hyžová

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.