|
|||||||||||||||||
Piatok 12.Apríla 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Masívny útok na nové trhyJaponskí výrobcovia plánujú preraziť v USA Najväčší výrobca mobilných telefónov v Japonsku spoločnosť NEC oznámila, že v tomto roku začne dodávať svoje výrobky aj na americkom trhu. Firma je hlavným dodávateľom mobilných telefónov, ktoré disponujú módom pre napojenie na internet, japonského mobilného operátora NTT DoCoMo. Na japonskom trhu NEC disponuje 30-percentným podielom a v najbližšej budúcnosti plánuje výrazne preraziť na globálnych trhoch, kde sa jej podiel pohybuje len okolo 3 %. Najbližším cieľom sú Spojené štáty, Ázia a Čína. V Európe sa mobilné telefóny NEC vybavené internetovým módom ujali po prvý raz u nemeckého operátora E-Plus. Ich uvedenie na trh sa uskutočnilo minulý mesiac. Spoločnosť NEC nie je jedinou japonskou firmou, ktorá sa po úspechu na domácich trhoch obracia na zámorie. Skupine KPN majú v najbližšom období dodávať telefóny s internetovým vybavením aj spoločnosti Toshiba and Mitsubishi Electric a s ponukou na európsky trh prišiel aj Sharp and Panasonic. V Európe existujú dva štandardy mobilnej komunikácie GSM a jeho aktualizovaná verzia GPRS. V Amerike sa okrem nich používa aj štandard TDMA. (TASR) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |