Hospodársky denník
USD47,153 Sk
EUR41,502 Sk
CHF28,266 Sk
CZK1,377 Sk
  Piatok  12.Apríla 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Úspora a efektivita

Mobilné riešenie pre servisných technikov

Pomocou nástroja m-Butler môžu podniky zlepšiť svoje služby zákazníkom a znížiť tak náklady na jedného servisného technika aspoň o 10 percent. Všetci servisní technici podniku sú vybavení vreckovými počítačmi (PDA) a pomocou neho mobilne komunikujú s centrálou. Všetky mobilne realizované procesy - od objednávky až po vyúčtovanie - sa zadávajú do systému SAP R/3. Takto sa zabezpečí oslovenie práve najbližšieho disponibilného pracovníka, ktorý už na ceste k zákazníkovi dostane podrobnosti o poruche, ako aj celú „históriu prístroja“. Úspory vznikajú vďaka lepšiemu plánovaniu, zníženým materiálovým nákladom a prísnejšiemu dodržiavaniu servisných zmlúv. Riešenie je vhodné pre všetky väčšie a stredné podniky, ktoré zamestnávajú servisných technikov a využívajú systém SAP R/3.

Z tohto riešenia majú rovnaký úžitok jeho používatelia aj zákazníci. Technici sú rýchlejšie k dispozícii, sú pružnejší a tiež sa optimálne nasadzujú. Chyby možno napraviť rýchlejšie, náhradné dielce budú k dispozícii s vyššou pravdepodobnosťou, informácie o zásobách sú aktuálne a odpadajú tak zbytočné výjazdy. Servisné zmluvy sa dodržiavajú, čo znižuje riziko zmluvných pokút. Servisné zmluvy upravujú zmluvne kvalitu a disponibilitu riešenia, ako aj výpadky, reakčné časy a čas potrebný na opravu poruchy.

Kým sa technik doteraz večer cez notebook pripojil do firemnej siete, dnes komunikuje skoro v reálnom čase cez SMS na svojom PDA, kde tiež získava informácie o nových objednávkach. Stlačením klávesy potvrdzuje príjem nových objednávok. Dokáže takto rýchlejšie reagovať a svoje zdroje optimálne rozdeliť. U zákazníka má možnosť kontroly disponibility, alebo dodacej lehoty, eventuálne potrebného náhradného dielca. Po dokončení svojej úlohy pošle údaje o použitých alebo objednaných náhradných dielcoch, pracovnom čase alebo o výdavkoch priamo do centrálneho systému. Po dokončení opravy sa zákazník podpíše priamo na vreckovom počítači a obratom mu je zaslaná konečná verzia servisnej objednávky faxom alebo e-mailom.

M-Butler je tiež vybavený funkciou alarm, ktorý môže upozorniť servisného technika napríklad na oneskorenie expedície náhradnej súčiastky zo skladu. Ak je technik na ceste k zákazníkovi, túto skutočnosť nahlási centrále. U zákazníka chce nainštalovať náhradnú súčiastku. Túto treba dodať z iného miesta. Ak sa oneskorí expedícia náhradnej súčiastky, upozorní alarm na túto skutočnosť automaticky príslušný dispečing. Potom možno prijať potrebné opatrenia - a technik necestuje zbytočne.

Dodávateľom m-Butlera je SBS.

(jz)

Počasie

Dnes bude veľká oblačnosť až zamračené a miestami občasný dážď. Vo východnej polovici územia spočiatku polojasno. Najvyššia denná teplota 10 až 15, v nížinách stredného a východného Slovenska okolo 17, na horách vo výške 1500 m 7 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 3 až 7, na juhozápade 7 až 12, v nárazoch do 20 m/s.V sobotu bude prevažne zamračené a občasný dážď. Nočná teplota 8 až 4, denná teplota 10 až 14 stupňov. V nedeľu bude veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach časom dážď. Nočná teplota 9 až 5, denná teplota 10 až 14 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 6.07 a zapadne o 19.38 hod.

Amsterdamoblačno11
Atényprehánky18
Belehraddážď14
Berlíndážď16
Bratislavadážď14
Brusel polooblačno13
Budapešťdážď12
Bukurešť dážď12
Frankfurt oblačno14 
Helsinkipolooblačno12
Istanbuloblačno16
Kodaňoblačno11
Kyjevpolooblačno15
Lisabonoblačno20
Londýnoblačno12
Madriddážď17
Moskvapolooblačno12
Osloprehánky7
Parížoblačno14
Prahazamračené15
Rímdážď20
Sofiadážď8
Štokholmprehánky6
Varšavaoblačno16
Viedeňdážď13
Záhrebdážď16
Ženevazamračené14

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.