Hospodársky denník
USD47,153 Sk
EUR41,502 Sk
CHF28,266 Sk
CZK1,377 Sk
  Piatok  12.Apríla 2002

Úspora a efektivita

Mobilné riešenie pre servisných technikov

Pomocou nástroja m-Butler môžu podniky zlepšiť svoje služby zákazníkom a znížiť tak náklady na jedného servisného technika aspoň o 10 percent. Všetci servisní technici podniku sú vybavení vreckovými počítačmi (PDA) a pomocou neho mobilne komunikujú s centrálou. Všetky mobilne realizované procesy - od objednávky až po vyúčtovanie - sa zadávajú do systému SAP R/3. Takto sa zabezpečí oslovenie práve najbližšieho disponibilného pracovníka, ktorý už na ceste k zákazníkovi dostane podrobnosti o poruche, ako aj celú „históriu prístroja“. Úspory vznikajú vďaka lepšiemu plánovaniu, zníženým materiálovým nákladom a prísnejšiemu dodržiavaniu servisných zmlúv. Riešenie je vhodné pre všetky väčšie a stredné podniky, ktoré zamestnávajú servisných technikov a využívajú systém SAP R/3.

Z tohto riešenia majú rovnaký úžitok jeho používatelia aj zákazníci. Technici sú rýchlejšie k dispozícii, sú pružnejší a tiež sa optimálne nasadzujú. Chyby možno napraviť rýchlejšie, náhradné dielce budú k dispozícii s vyššou pravdepodobnosťou, informácie o zásobách sú aktuálne a odpadajú tak zbytočné výjazdy. Servisné zmluvy sa dodržiavajú, čo znižuje riziko zmluvných pokút. Servisné zmluvy upravujú zmluvne kvalitu a disponibilitu riešenia, ako aj výpadky, reakčné časy a čas potrebný na opravu poruchy.

Kým sa technik doteraz večer cez notebook pripojil do firemnej siete, dnes komunikuje skoro v reálnom čase cez SMS na svojom PDA, kde tiež získava informácie o nových objednávkach. Stlačením klávesy potvrdzuje príjem nových objednávok. Dokáže takto rýchlejšie reagovať a svoje zdroje optimálne rozdeliť. U zákazníka má možnosť kontroly disponibility, alebo dodacej lehoty, eventuálne potrebného náhradného dielca. Po dokončení svojej úlohy pošle údaje o použitých alebo objednaných náhradných dielcoch, pracovnom čase alebo o výdavkoch priamo do centrálneho systému. Po dokončení opravy sa zákazník podpíše priamo na vreckovom počítači a obratom mu je zaslaná konečná verzia servisnej objednávky faxom alebo e-mailom.

M-Butler je tiež vybavený funkciou alarm, ktorý môže upozorniť servisného technika napríklad na oneskorenie expedície náhradnej súčiastky zo skladu. Ak je technik na ceste k zákazníkovi, túto skutočnosť nahlási centrále. U zákazníka chce nainštalovať náhradnú súčiastku. Túto treba dodať z iného miesta. Ak sa oneskorí expedícia náhradnej súčiastky, upozorní alarm na túto skutočnosť automaticky príslušný dispečing. Potom možno prijať potrebné opatrenia - a technik necestuje zbytočne.

Dodávateľom m-Butlera je SBS.

(jz)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.