![]() |
|
||||||||||||||||
Streda 17.Apríla 2002 |
|
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zisk automobilkyAutomobilka General Motors Corp. včera oznámila, že v prvom kvartáli vykázala nárast zisku pred odpočítaním mimoriadnych položiek, no v prípade čistého zisku došlo k miernemu oslabeniu ako výsledku masovej reštrukturalizácie jej aktivít na európskom kontinente. Najväčšiu zásluhu na zlepšení ziskovosti mal podľa predstaviteľov spoločnosti segment nákladných automobilov. Zisk po zdanení ovplyvnili aj jednorazové položky v objeme 407 mil. USD, ktoré boli tvorené náhradami spojenými s prepúšťaním zamestnancov a odpismi v Európe. V prípade nezohľadnenia týchto faktorov a ostatných mimoriadnych položiek by zisk General Motors stúpol na 645 mil. USD oproti minuloročným 225 mil. USD. Príjmy z divízie nákladných automobilov na severoamerickom kontinente spojené s redukciou nákladov zlepšili našu ziskovosť, konštatoval výkonný riaditeľ General Motors Rick Wagoner. Jadrové severoamerické aktivity spoločnosti vytvorili zisk bez započítania jednorazových nákladov na úrovni 625 mil. USD, kým v rovnakom období minulého roka sa jeho hodnota stabilizovala na 120 mil. USD. Dôležitou skutočnosťou bolo aj získanie väčšieho podielu na tomto trhu na úkor konkurenčných firiem Ford Motor Co. a Chrysler, ktorý je súčasťou nemeckého koncernu DaimlerChrysler. Na európskom kontinente General Motors zaznamenal v prvom štvrťroku 2002 stratu 125 mil. USD oproti minuloročnej strate 86 mil. USD. Podiel na trhu však stratila značka Opel, kde masové prepúšťanie a zníženie výrobnej kapacity dáva predpoklad návratu k ziskovosti už v roku 2003. (REUTERS) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |