Hospodársky denník
USD46,803 Sk
EUR41,629 Sk
CHF28,361 Sk
CZK1,378 Sk
  Utorok  23.Apríla 2002

Ako na to?

Postreh Andreja Pokojného

Únia podnikateľov a zamestnávateľov v potravinárskom priemysle nám poskytla informáciu z európskeho potravinárskeho fóra o kvalite a dôvere spotrebiteľa, ktorý bol nedávno v Bruseli. Predseda predstavenstva obchodného reťazca Migros Claude Hauser zo Švajčiarska uviedol, čo očakávajú spotrebitelia pri nákupe. Z emocionálnych kritérií je to srdečnosť, sociabilita, príjemné prostredie a dobrá nálada. Z racionálnych - kvalita, cena, čerstvosť, bezpečnosť, inovatívnosť atď. Predstavil aj systém zaručenia kvality v reťazci. Čo hlavne určuje, či sa výrobok dostane do predaja, je špecializované pracovisko a jeho výsledky. Na sledovanie a schvaľovanie kvality majú totiž vlastné laboratóriá. Ak by sa toto kritérium presadilo aj u nás, časť problémov, ktoré má odstrániť zákon o reťazcoch, by možno

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.