|
|||||||||||||||||
Streda 24.Apríla 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Otázka týždňaČo by malo byť podľa vás v tomto roku ťažiskovou oblasťou v ďalšom vzdelávaní manažérov? Mgr. Alena Dušatková riaditeľka Academia Istropolitana S nástupom moderných komunikačných systémov na Slovensku najmä v posledných rokoch pozorujem absenciu odborného vzdelávania, ktoré by viedlo k ich efektívnemu využívaniu. V prístupoch manažérov k moderným médiám často vidím extrémne postoje. Na jednej strane nekontrolované používanie komunikačných systémov v riadení, ktoré sa neraz dostáva až po hranicu odosobnenia interpersonálnej komunikácie, na druhej strane neodôvodnený konzervativizmus a strach pred zavedením moderných komunikačných prostriedkov vrátane internetu. Za jednu z dôležitých oblastí vzdelávania manažérov tiež považujem tréningy, ktoré ich naučia ťhrať saŤ, uvoľniť vlastný kreatívny potenciál. Slovenské vzdelávacie inštitúcie zatiaľ neponúkajú aktivity zamerané na túto oblasť rozvoja kariéry. V čase, keď globalizácia ekonomík prináša porovnateľnú úroveň odborných vedomostí a riadiacich zručností manažérov, možno rozvíjanie nekonformného myslenia a kreativity manažérov považovať za perspektívny zdroj inovácií a objavov. A na záver paradoxne práve v súvislosti so zavádzaním moderných médií, za ďalšiu veľmi dôležitú oblasť vzdelávania manažérov považujem kurzy a tréningy efektívnej komunikácie v štýle ťface to faceŤ. Anonymita a prevaha kontaktu prostredníctvom displeja a monitora zhoršuje schopnosti priamej komunikácie, znižuje schopnosti vyjadrovania a presviedčania u manažérov. Klienti si však takéto zručnosti budú vyžadovať a oceňovať čoraz častejšie. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |