Hospodársky denník
USD47,328 Sk
EUR41,72 Sk
CHF28,534 Sk
CZK1,369 Sk
  Piatok  5.Apríla 2002

Viac ako dobrá investícia

Jogurtový program Deana prichádza s prijateľnou cenou

Trebišovskú mliekareň odkúpila na sklonku minulého roka od Cassoviainvestu akciová spoločnosť AGW a stala sa jej 96-percentným vlastníkom. Zmena majiteľa nevyvolala iba zmenu názvu na súčasný AGW milk, a. s., Trebišov, ako i v manažmente, ale hlavne obrat vo výrobe s dôrazom na efektívnosť využívania jestvujúcej technológie i výkonnosti zamestnancov a následne aj v ekonomických ukazovateľoch. Hoci sa riaditeľ spoločnosti Marián Mitro nechcel púšťať do bilancovania výsledkov za uplynulý rok z dôvodov, že ich dosiahla predchádzajúca firma a jej vedenie, predsa len tohtoročné čiastkové výsledky naznačujú, že sa zlepšil jej obrat a platobná disciplína vo vzťahu k dodávateľom. Napríklad za prvé tri mesiace dosiahol takú hodnotu, akú vlani za prvých päť mesiacov. Kým mesačný obrat sa vlani pohyboval na hranici 9 mil. Sk, súčasných 58 zamestnancov sa zaslúžilo o dosiahnutie obratu za 11 mil. Sk vo februári, od toho dvojnásobného v marci, ktorý podľa odhadu riaditeľa prekročí v apríli prah 30 mil. Sk. „Na základe týchto výsledkov predpokladám, že v závere roku 2002 dosiahneme v tomto ekonomickom ukazovateli hodnotu na hranici 450 mil. Sk, ktorý bude asi štvornásobkom obratu z predchádzajúceho roka,“ púšťa sa do vyslovovania reálnych predpokladov riaditeľ M. Mitro. Dopĺňa, že už podpísali zmluvy o dodávkach s niektorými významnými zákazníkmi, ako je napríklad Coop centrum, združujúce predajne Jednoty na Slovensku. Kapacitne však zatiaľ dokážu plniť iba objednávky Coop Tatry, kam spadajú predajne na východnom Slovensku a časť stredného Slovenska, pretože ich limituje denný nákup surového mlieka. Ten sa zatiaľ drží na hladine o niečo viac ako 20-tisíc litrov, pričom by ho v súčasnosti potrebovali zvýšiť na trojnásobok a o niekoľko mesiacov až na denných 100-tisíc litrov, stratégiu čoho v súčasnosti vypracovávajú. Zmluvy o dodávke tovaru s ďalšími zákazníkmi rozšírili záber mliekarne z Trebišova na prevažnú časť východného Slovenska. Od budúceho týždňa spúšťajú kampaň na nový jogurtový program spočívajúci v nových produktoch balených do nových, ekologických obalov vyrábaných v ČR. Hoci sú o niečo drahšie od našich plastových, stavili na ekologický prístup k zákazníkom, ktorí nebudú znášať tento

cenový rozdiel

a urobia zadosť aj zákonu o odpadoch. Nové výrobky AGW milku so súčasnou produkciou jogurtov, čiastočne syrov, konzumného mlieka, smotany a tvarohu sa postupne objavia aj v ďalších oblastiach Slovenska a zároveň doplnia chýbajúci sortiment v regióne. Na dosiahnutie lepších parametrov výrobkov bude musieť mliekareň v nasledujúcom období investovať do technológie. Výšku investícií v nastávajúcich rokoch riaditeľ nechcel konkretizovať, avšak naznačil, že bude v rozhodujúcej miere

závisieť od príjmov,

ktoré spoločnosť dosiahne. Uvažujú predovšetkým o kúpe tetrapakových liniek na výrobu trvanlivého mlieka i mlieka s päťdňovou trvanlivosťou. Svoje si vyžiada aj modernizácia chladenia, bezpečnosť pri práci a zlepšia hygienické podmienky tak, aby vyhoveli aj sprísneným normám v nasledujúcich rokoch. S postupným nárastom objemu výroby M. Mitro nevylúčil zamestnať ďalších uchádzačov o prácu. Zároveň potvrdil diferencované zvýšenie platov počnúc týmto mesiacom o 10 až 15 %, ktoré sa dotkne asi 70 % zamestnancov.

Ladislav Kulik

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.