Hospodársky denník
USD46,896 Sk
EUR42,469 Sk
CHF29,2 Sk
CZK1,393 Sk
  Piatok  10.Mája 2002

Zmyslom kampane budíček

Aktivizuje ich nespokojnosť s doterajšou prácou samosprávy

Meniť vzťah medzi občanmi a komunálnymi politikmi a prebudenie záujmu ľudí o dianie vo svojej komunite je zmyslom kampane Občania vo voľbách. Aktivisti združenia Občania v akcii - Centrum komunitného organizovania sa pre túto kampaň rozhodli na základe dlhodobej nespokojnosti s prácou miestnej samosprávy. Občianske iniciatívy sa podľa ich názoru všade stretávajú s rovnakými prekážkami, ako je ignorovanie, sťažovanie prístupu k informáciám a na verejné zasadnutia či obviňovanie zo skrytých osobných záujmov. Prostredníctvom kampane chcú jej organizátori vniesť viac zodpovednosti na oboch stranách a dosiahnuť to, aby sa jasne definovali problémy a spoločne hľadali východiská. Plánujú povzbudiť tvorivosť občanov k formulovaniu vlastných vízií o rozvoji komunít, informovať o pravidlách „hry“ v miestnej politike a o lokálnej byrokracii. Kampaň si dáva za cieľ zvýšiť účasť občanov na komunálnych voľbách a umožniť im spolurozhodovať o budúcnosti. Koordinovane prebieha na deviatich sídliskách v Bratislave, Trnave, Nitre, Žiline, Banskej Bystrici a vo Zvolene. V súčasnosti je aktuálny dotazníkový prieskum problémov sídlisk a v júni sú na programe tzv. stretnutia skladania účtov. Poslanci a primátori budú na nich odpovedať občanom ako splnili predvolebné sľuby. Prvá verzia Občianskej agendy má byť hotová už na budúci mesiac a v lete bude nasledovať druhá etapa zberu informácií. Kampaň vyvrcholí v novembri diskusnými fórami občanov s kandidátmi, na ktorých budú požadovať jasné a verejné záväzky.

Peter Farárik

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.