Hospodársky denník
USD46,435 Sk
EUR42,523 Sk
CHF29,23 Sk
CZK1,387 Sk
  Utorok  14.Mája 2002

Mediálny trh so zmenami

Britský mediálny trh, ktorý patrí k najvýnosnejším v Európe, čakajú radikálne zmeny. Vláda Tonyho Blaira zverejnila návrh zákona, ktorý výrazne liberalizuje vstup zahraničných spoločností na britský televízny a rozhlasový trh. Návrh počíta tiež so vznikom spoločného regulačného orgánu pre médiá a telekomunikácie. Podľa súčasnej legislatívy mohol získať teresteriálnu vysielaciu licenciu v Británii len právny subjekt so sídlom v Európskej únii. Ak Británia prijme novelu zákona, odštartuje tak rozsiahlu liberalizáciu ako jedna z prvých krajín sveta. Napríklad USA si svoje komerčné teresteriálne televízne licencie pred zahraničnými investormi chránia. Liberalizácia trhu umožní, že si komerčnú televíziu aj s licenciou bude môcť kúpiť ktorákoľvek veľká mediálna spoločnosť. Briti očakávajú predovšetkým záujem veľkých amerických mediálnych obrov. Spoločný mediálny a telekomunikačný regulačný orgán vznikne preto, že platformy pre šírenie televíznych a rozhlasových signálov sa už čoskoro začnú prekrývať. Potvrdzuje to aj záujem British Telecomu o licenciu na digitálnu televíziu.

(mb)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.