Hospodársky denník
USD46,994 Sk
EUR42,83 Sk
CHF29,406 Sk
CZK1,41 Sk
  Piatok  17.Mája 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Pantograf nebude postávať

Úspešná spolupráca opravárov Žiliny a Trnavy

Opravy pantografových jednotiek série 560 spôsobovali pracovníkom Rušňového depa v Trnave nejednu vrásku na čele. Najmä, ak sa oprava ostatnej súpravy 560.017-18 vliekla už viac ako rok. Problém sa nazýval prozaicky - nedostatok peňazí. O nový spôsob riešenia sa pokúsil systémový špecialista Divízie železničných koľajových vozidiel z oddelenia opráv hnacích vozidiel a vozňov Ing. Peter Hegedüš. A treba povedať, že úspešne. „Naším zámerom pri opravách pantografových jednotiek bolo, okrem iného, ušetriť náklady,“ uviedol na okraj vtedajšej situácie. Ďalšie jeho slová už boli konkrétnejšie: „Tie totiž v ŽOS Vrútky, ktoré sú monopolným opravárom vozňov, dosahujú skoro 3 mil. Sk. Preto začiatkom júla minulého roka nespokojný inžinier vycestoval do Opravovne vozňov v Žiline, aby sa stretol s tunajšími odborníkmi. Spoločne s nimi predebatovali podmienky, posúdili možnosti a hľadali vyhovujúce riešenie. Výsledkom stretnutia

bolo rozhodnutie

využiť možnosti, ktoré sa v žilinskej opravovni vozňov ponúkali. Ďalším krokom bola spoločná návšteva vedenia Správy Železničných koľajových vozidiel (SŽKV) v Žiline a vedúceho žilinskej opravovne vozňov v Rušňovom depe Trnava. Žilinčania po obhliadke konštatovali, že síce ide o prácu veľmi náročnú, ale dá sa zvládnuť, najmä vzhľadom na odbornú disponovanosť pracovníkov a technické možnosti, ktoré v Žiline majú. „Na tomto stretnutí sme už dohodli konkrétne kroky,“ spresňuje námestník prednostu Správy Železničných koľajových vozidiel Ing. Štefan Šulík a dodáva: „Rozhodli sme, že v prvej etape pokusne opravíme interiér a exteriér troch vložených vozňov. Veľmi náročné boli opravy náteru striech a skríň, na ktorých sa výrazne podpísal zub času. Podvozky sme neopravovali, pretože ich prehliadku, opravu aj revíziu vykonala ŽOS Trnava. Opravu hlavových vozidiel si predsavzali dokončiť v Rušňovom depe Trnava. Tak začala úspešná spolupráca medzi Žilinou a Trnavou. Vozne už po vyše dvoch mesiacoch opráv, po ich odskúšaní a prevzatí pracovníkom mohli odviezť do Rušňového depa Trnava na skompletovanie. Treba zdôrazniť, že pri preberaní bola potvrdená

vysoká odbornosť

vykonaných prác. Najväčší podiel na úspešnej, kvalitnej a najmä rýchlej oprave mal v trnavskom Rušňovom depe vedúci opráv Jozef Marušík a v Opravovni vozňov Žilina jej vedúci Irenej Ďurica a jeho zástupca Milan Virdzek. Za nimi, samozrejme, treba vidieť šikovné ruky elektromechanikov a mechanikov oboch pracovísk. Ich spoločným pričinením vyšla opäť na trať opravená a vynovená pantografová jednotka 560.017-18. Využitie možností a odbornosti pracovníkov Opravovní vozňov Žilina sa ukázalo ako mimoriadne výhodné riešenie. Výsledkom je vysoká kvalita opráv, rýchlosť a mimoriadne priaznivá výška nákladov. Možno povedať, že ušetrili viac ako polovicu financií v porovnaní s doteraz zaužívanými postupmi. Pre rok 2002 sa obe strany dohodli takýmto kooperačným spôsobom opraviť kompletne aj s podvozkami ďalšie dve jednotky. Súčasne predpokladajú, že spolupráca bude pokračovať aj v ďalšom období. Okrem toho, že Rušňové depo Trnava uviedlo rýchlo celú pantografovú jednotku do prevádzky, pre železnicu tento krok priniesol

veľkú úsporu

prostriedkov a pre pracovníkov Opravovne vozňov Žilina prácu. Azda k najväčším prínosom patrí mimoriadne dobrá spolupráca a seriózne partnerstvo. Navzájom si vychádzali maximálne v ústrety a nebolo nič, čo by neboli dokázali vyriešiť.

Jozef Kunik

Počasie

Dnes bude jasno až polojasno, popoludní a večer na severe oblačno. Najvyššia denná teplota 24 až 28, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 22, na horách vo výške 1500 m 15 stupňov. Južný vietor 3 až 6 m/s.V sobotu bude polooblačno, na severe a východe miestami pri zväčšenej oblačnosti prehánky. Nočná teplota 12 až 8, denná teplota 23 až 27, na severe a východe okolo 20 stupňov. V nedeľu bude polooblačno, popoludní na západe až oblačno a lokálne prehánky alebo búrky, ojedinele aj s krupobitím. Nočná teplota 13 až 9, denná teplota 24 až 28, na severe okolo 21 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 5.10 a zapadne o 20.27 hod.

Amsterdampolooblačno21
Atényoblačno29
Belehradpolojasno26
Berlínjasno24
Bratislavapolooblačno26
Brusel malá oblačnosť19
Budapešťpolooblačno25
Bukurešť oblačno24
Frankfurt polojasno22 
Helsinkioblačno18
Istanbulpolooblačno23
Kodaňpolojasno19
Kyjevoblačno17
Lisabonpolooblačno24
Londýnpolooblačno18
Madridjasno26
Moskvaoblačno21
Oslooblačno17
Parížpolojasno25
Prahamalá oblačnosť23
Rímpolojasno27
Sofiaoblačno25
Štokholmoblačno15
Varšavaprehánky17
Viedeňpolooblačno25
Záhrebpolojasno24
Ženevapolojasno24

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.