Hospodársky denník
USD46,718 Sk
EUR42,128 Sk
CHF28,782 Sk
CZK1,38 Sk
  Štvrtok  2.Mája 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude jasno až polojasno a mimoriadne teplo. Najvyššia denná teplota 23 až 28, vo výške 1500 m 14 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 3 až 7, na juhozápade 8 až 12, v nárazoch miestami okolo 15 m/s. V piatok bude jasno až polojasno, popoludní ojedinele prehánky alebo búrky. Mimoriadne teplo. Nočná teplota 13 až 9, najvyššia denná teplota 25 až 29 stupňov. V sobotu bude polojasno až oblačno a miestami, najmä v západnej polovici územia prehánky alebo búrky. Mimoriadne teplo. Nočná teplota 14 až 10, denná teplota väčšinou 25 až 29 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.31 a zapadne o 20.07 hod.

Amsterdamdážď11
Aténypolojasno27
Belehradjasno25
Berlínzamračené 19
Bratislavapolooblačno26
Bruseldážď13
Budapešťjasno26
Bukurešťoblačno20
Dublinoblačno13
Frankfurtdážď14
Helsinkiprehánky14
Istanbulpolooblačno21
Kodaňzamračené16
Lisabonpolojasno20
Londýndážď12
Madridoblačno18
Milánooblačno24
Moskvapolojasno15
Oslooblačno10
Paríždážď12
Prahaoblačno 23
Rímjasno25
Sofiaoblačno19
Štokholmprehánky12
Varšavaoblačno24
Viedeňjasno27
Záhrebjasno25
Ženevadážď16

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 29. 4. 2002: Bratislava 99,42, Sliač 97,49, Košice 98,50, Poprad 93,12, za 30. 4. 2002: Bratislava 100,03, Sliač 97,81, Košice 98,75 Poprad 93,37.Údaje poskytuje SPP.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.