|
|||||||||||||||||
Štvrtok 23.Mája 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Česko magnetomČeská republika je medzi zahraničnými investormi najvyhľadávanejšou spomedzi všetkých krajín strednej a východnej Európy. Ako konštatoval britský denník Financial Times, ktorý sa venoval úspechom Prahy v tejto oblasti, Českej republike sa v posledných rokoch darí vytvárať správne podmienky pre zahraničných investorov. Vlani prišli do Českej republiky 4 % zo všetkých zahraničných investícií, pripadajúcich na starý kontinent, kým v roku 1999 predstavoval tento podiel zhruba 2 %. Česko je siedmym najčastejším prístavom pre zahraničné investície v Európe po Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku, Španielsku, Belgicku a Švédsku. Pritom ešte pred tromi rokmi sa nachádzalo na desiatej priečke. O umiestnení zahraničných investícií podnikatelia nikdy nerozhodujú len na základe jedného faktora, za predpokladu, že politická situácia je stabilná. Napríklad holandská spoločnosť LG Philips Displays v Hraniciach investovala do výroby televíznych obrazoviek 180 miliónov USD až po tom, čo sa presvedčila, že toto mesto najviac vyhovuje 90 výberovým kritériám. Hranice vyhrali v konkurencii 12 ďalších východoeurópskych miest, z ktorých si investor vyberal. Medzi nimi boli aj poľské, slovenské, maďarské a, samozrejme, aj ďalšie české mestá. Otázka nízkych miezd, ktorá sa často prezentuje ako jeden z hlavných magnetov, nie je pre západných investorov vôbec najdôležitejšia. Britský denník zistil, že nízke mzdy sú prechodným faktorom. Do desiatich rokov sa mzdové rozdiely medzi východom a západom Európy vyrovnajú. Česko sa stáva príťažlivým vďaka správnej zmesi faktorov, ktoré uspokojujú podnikateľov z momentálneho, strednodobého i perspektívneho hľadiska. (TASR) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |