Hospodársky denník
USD47,537 Sk
EUR43,613 Sk
CHF29,923 Sk
CZK1,428 Sk
  Pondelok  27.Mája 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Tradícia menom Becherovka

Tradícia menom Becherovka

"Kto z nás by sa aspoň raz nechcel vrátiť do starých "zlatých" časov, keď sa nikto nikde neponáhľal, vzduch bol čistejší, voda sladšia, slová úprimnejšie, činy skutočnejšie, ženy krásnejšie a muži odvážnejší? S Becherovkou sa vám to môže podariť." Jeden z úsmevnejších sloganov spoločnosti Jan Becher je dnes dozaista raritou a perlou pri logu svetoznámej značky. Tá začala písať svoju históriu v roku 1807, keď to bol len žalúdočný likér podľa originálnej receptúry lekárnika Josefa Bechera. Od roku 1841 sa postupne pod vedením jeho syna Johanna z neho stal likér vo veľkom štýle pod názvom Becherovka, ktorú následníci zabezpečili ochrannou známkou a začali s expanziou.

Dnes je spoločnosť Jan Becher Karlovarská Becherovka, a.s., jednou z najúspešnejších spoločností na domácom a zahraničnom trhu. Vďaka privatizácii (po roku 1997, kedy postupne 89% akcií odkupuje SALB, s.r.o.) a následnej podpore jedného z podielnikov SALB, nadnárodného nápojového koncernu Pernod Ricard, ktorý je nielen jednotkou v eurozóne, ale patrí aj k najväčším producentom alkoholických a nealkoholických nápojov vo svete, má aj spoločnosť Jan Becher Karlovarská Becherovka, a.s. ďalšieho strategického partnera na upevňovania pozícií na trhu. S týmto cieľom založila na jeseň roku 1998 na Slovensku dcérsku spoločnosť Jan Becher – Slovensko s.r.o., ktorá začala s vlastnou distribúciou od 1.4.1999.

Obchodný obrat spoločnosti tvoril za minulý rok 1, 0836 mld. Kč, čo je oproti predchádzajúcemu roku nárast o 46 %. Napriek tomu, že čistý zisk zostal v porovvnaní s tým istým obdobím na rovnakej úrovni, je to podľa generálneho riaditeľa Jan Becher - Slovensko, s.r.o. Michala Kredátusa v súlade s krátkodobými cieľmi firmy Jan Becher v zmysle splnenia objemových privatizačných cieľov, ako aj v strategickom záujme budovania značky. Nielen rôznymi letákovými akciami v maloobchodných reťazcoch na celom území Slovenska, ale ako prvá v minulom roku začala v rámci maloobchodnej siete oslovovať spotrebiteľov pridanými hodnotami v takej miere a šírke ponuky. Uviedla na trh darčekové balenia s porcelánovými pohárikmi ako aj sklenenými pohármi, pre zberateľov Millenium Collection s piatimi miniatúrnymi fľaštičkami s etiketami z rôznych historických fáz vývoja Becherovky, letné balenie s dvojlitrovým tonicom k litrovej fľaši Becherovky zadarmo, exkluzívnu plechovú tubu, a predovšetkým termotašky so širším využitím najmä pre piknikovanie. Slovensko má podľa M. Kredátusa špecifické postavenie, čo je dané aj historickým vývojom. Ide totiž o najväčší exportný trh pre Becherovku. Veď podľa jeho slov vývozný cieľ Jan Becher, a.s. (2,25 mil. litrov bylinných liehovín) sa dosiahol najmä vďaka silnému výkonu Jan Becher - Slovensko, s.r.o. Slovenský trh v roku 1999 predstavoval asi 60% exportu ej Becherovky, čo predstavuje niečo viac ako 15% predaja na českom trhu. Treba však podotknúť aj to, že dobré výsledky dosahuje predaj i na nemeckom a poľskom trhu, ktoré patria ako okolité krajiny v strednej Európe medzi priority spoločnosti.

Spoločnosť Jan Becher splnila v minulom roku všetky plánované objemové ciele. Tie boli, pokiaľ ide o produkciu bylinných liehovín stanovené na 12,5 mil. litrov v roku 1999, a pokiaľ ide o nealkoholické nápoje na 12 mil litrov, kde dokonca výroba v Otoviciach prekročila cieľ o viac ako jeden milión. Samozrejme, spoločnosť nemieni zaostať ani v rozširovaní ponuky značiek. Ako prezradil jej generálny riaditeľ, tu na Slovensku ponúkajú nielen značky ako klasickú Becherovku či Rapid horkú bylinnú liehovinu z karlovarskej produkcie, ale aj medzinárodné značky z portfólia Pernod Ricard, ako napríklad írsku whiskey Jameson alebo pravý kubánsky rum Havana Club. Novým cieľom je vybudovať na slovenskom trhu celkom novú kategóriu, a to premixy (miešané nápoje v spotrebiteľskom balení). "Prvou lastovičkou je BETON v 0,25 l fľaškách (názov vznikol zo spojenia Becherovka a tonic, namiešanej podľa pôvodnej receptúry). Pre zákazníka v maloobchode aj gastronómii v budúcnosti určite pripravíme ešte ďalšie špeciálne značky pripravené podľa pôvodných receptúr z bohatého archívu rodiny Becherovcov," uviedol generálny riaditeľ.

(sb)

Kontakt:

Jan Becher - Slovensko, s. r. o.

Dohnányho 16

821 08 Bratislava 2

Tel.: 07/50202014

Fax: 07/55571482

(sb)

Počasie

Dnes bude prevažne veľká, miestami prechodne zmenšená oblačnosť a početné prehánky alebo búrky. Najvyššia denná teplota 22 až 27, na Orave, v Liptove, na Spiši a na miestach s dlhšie trvajúcimi zrážkami okolo 20 stupňov. Slabý premenlivý, na juhozápade popoludní juhovýchodný vietor 3 až 6 m/s. Teplota vo výške 1500 m okolo 13 stupňov. V utorok bude polojasno až oblačno, miestami prehánky, ojedinele búrky. Nočná teplota 14 až 10, najvyššia denná teplota 23 až 27 stupňov. V stredu bude prevažne oblačno, početné zrážky. Nočná teplota 15 až 11, denná teplota 22 až 26, na krajnom západe okolo 20 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.00 a zapadne o 20.08 hod.

Amsterdamdážď15
Atényoblačno24
Belehradoblačno24
Berlínoblačno 19
Bratislavaprehánky22
Bruseldážď15
Budapešťbúrky23
Bukurešťdážď24
Frankfurtzamračené16
Helsinkipolojasno19
Istanbulpolooblačno21
Kodaňoblačno21
Kyjevoblačno25
Lisabonslnečno21
Londýndážď12
Madridslnečno24
Milánodážď21
Moskvapolooblačno22
Oslodážď14
Paríždážď12
Prahadážď 18
Rímoblačno23
Sofiadážď16
Štokholmdážď16
Varšavadážď24
Viedeňoblačno23
Záhrebjasno24
Ženevadážď13

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 23. 5. 2002: Bratislava 99,10, Sliač 97,39, Košice 98,47, Poprad 93,15, za 24. 5. 2002: Bratislava 99,18, Sliač 97,13, Košice 98,09 Poprad 92,83, za 25. 5. 2002: Bratislava 99,74, Sliač 97,56, Košice 98,49, Poprad 93,34.Údaje poskytuje SPP.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.