Hospodársky denník
USD47,537 Sk
EUR43,613 Sk
CHF29,923 Sk
CZK1,428 Sk
  Pondelok  27.Mája 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude prevažne veľká, miestami prechodne zmenšená oblačnosť a početné prehánky alebo búrky. Najvyššia denná teplota 22 až 27, na Orave, v Liptove, na Spiši a na miestach s dlhšie trvajúcimi zrážkami okolo 20 stupňov. Slabý premenlivý, na juhozápade popoludní juhovýchodný vietor 3 až 6 m/s. Teplota vo výške 1500 m okolo 13 stupňov. V utorok bude polojasno až oblačno, miestami prehánky, ojedinele búrky. Nočná teplota 14 až 10, najvyššia denná teplota 23 až 27 stupňov. V stredu bude prevažne oblačno, početné zrážky. Nočná teplota 15 až 11, denná teplota 22 až 26, na krajnom západe okolo 20 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.00 a zapadne o 20.08 hod.

Amsterdamdážď15
Atényoblačno24
Belehradoblačno24
Berlínoblačno 19
Bratislavaprehánky22
Bruseldážď15
Budapešťbúrky23
Bukurešťdážď24
Frankfurtzamračené16
Helsinkipolojasno19
Istanbulpolooblačno21
Kodaňoblačno21
Kyjevoblačno25
Lisabonslnečno21
Londýndážď12
Madridslnečno24
Milánodážď21
Moskvapolooblačno22
Oslodážď14
Paríždážď12
Prahadážď 18
Rímoblačno23
Sofiadážď16
Štokholmdážď16
Varšavadážď24
Viedeňoblačno23
Záhrebjasno24
Ženevadážď13

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 23. 5. 2002: Bratislava 99,10, Sliač 97,39, Košice 98,47, Poprad 93,15, za 24. 5. 2002: Bratislava 99,18, Sliač 97,13, Košice 98,09 Poprad 92,83, za 25. 5. 2002: Bratislava 99,74, Sliač 97,56, Košice 98,49, Poprad 93,34.Údaje poskytuje SPP.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.