|
|||||||||||||||||
Streda 29.Mája 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ako presvedčiť ostatných?Prvým krokom k presvedčeniu ostatných, aby nasledovali váš pohľad na vec, je využitie myslenia založeného na výsledkoch. Podľa Dr. Kevina Hogana, klinického hypnoterapeuta, medzinárodne certifikovaného trénera obchodných zručností, to v praxi znamená: 1. Už na začiatku komunikácie určite, čo má byť jej výsledkom. Čo chcete pomocou tohto procesu získať? 2. Predvídajte, čo bude chcieť váš partner. 3. Stanovte dolnú hranicu prípustného kompromisu. 4. Zamyslite sa nad tým, ktoré problémy môžu vzniknúť. 5. Ako môžete vyriešiť identifikované problémy? Ako možno spraviť z jednotlivých problémov výhodu pre vášho partnera? 6. Čo je potrebné na záver rozhovoru? Čo potrebujete, aby ste dospeli k skutočnej dohode, podľa ktorej budete neskôr postupovať? Ak budete sledovať tento model, zvládnete väčšinu situácií bez väčších problémov. Plán znamená pre prípravu a samotný rozhovor dôležitý záchytný bod. Ozrejmenie cieľov vnáša do rokovania určitý poriadok a zároveň aj voľnosť. Ciele znamenajú mantinely, pričom priestor medzi nimi je prístupný pre rôzne manévrovanie a kompromisy. Existujú stovky techník, pomocou ktorých môžete ovplyvňovať druhých. V prvom rade sa pokúste zistiť, ktoré hodnoty sú dôležité pre osobu, ktorú idete presviedčať. (Podľa HRweb.sk) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |