Hospodársky denník
USD46,972 Sk
EUR43,722 Sk
CHF29,864 Sk
CZK1,43 Sk
  Štvrtok  30.Mája 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Tradícia menom Becherovka

Tradícia menom Becherovka

"Kto z nás by sa aspoň raz nechcel vrátiť do starých "zlatých" časov, keď sa nikto nikde neponáhľal, vzduch bol čistejší, voda sladšia, slová úprimnejšie, činy skutočnejšie, ženy krásnejšie a muži odvážnejší? S Becherovkou sa vám to môže podariť." Jeden z úsmevnejších sloganov spoločnosti Jan Becher je dnes dozaista raritou a perlou pri logu svetoznámej značky. Tá začala písať svoju históriu v roku 1807, keď to bol len žalúdočný likér podľa originálnej receptúry lekárnika Josefa Bechera. Od roku 1841 sa postupne pod vedením jeho syna Johanna z neho stal likér vo veľkom štýle pod názvom Becherovka, ktorú následníci zabezpečili ochrannou známkou a začali s expanziou.

Dnes je spoločnosť Jan Becher Karlovarská Becherovka, a.s., jednou z najúspešnejších spoločností na domácom a zahraničnom trhu. Vďaka privatizácii (po roku 1997, kedy postupne 89% akcií odkupuje SALB, s.r.o.) a následnej podpore jedného z podielnikov SALB, nadnárodného nápojového koncernu Pernod Ricard, ktorý je nielen jednotkou v eurozóne, ale patrí aj k najväčším producentom alkoholických a nealkoholických nápojov vo svete, má aj spoločnosť Jan Becher Karlovarská Becherovka, a.s. ďalšieho strategického partnera na upevňovania pozícií na trhu. S týmto cieľom založila na jeseň roku 1998 na Slovensku dcérsku spoločnosť Jan Becher – Slovensko s.r.o., ktorá začala s vlastnou distribúciou od 1.4.1999.

Obchodný obrat spoločnosti tvoril za minulý rok 1, 0836 mld. Kč, čo je oproti predchádzajúcemu roku nárast o 46 %. Napriek tomu, že čistý zisk zostal v porovvnaní s tým istým obdobím na rovnakej úrovni, je to podľa generálneho riaditeľa Jan Becher - Slovensko, s.r.o. Michala Kredátusa v súlade s krátkodobými cieľmi firmy Jan Becher v zmysle splnenia objemových privatizačných cieľov, ako aj v strategickom záujme budovania značky. Nielen rôznymi letákovými akciami v maloobchodných reťazcoch na celom území Slovenska, ale ako prvá v minulom roku začala v rámci maloobchodnej siete oslovovať spotrebiteľov pridanými hodnotami v takej miere a šírke ponuky. Uviedla na trh darčekové balenia s porcelánovými pohárikmi ako aj sklenenými pohármi, pre zberateľov Millenium Collection s piatimi miniatúrnymi fľaštičkami s etiketami z rôznych historických fáz vývoja Becherovky, letné balenie s dvojlitrovým tonicom k litrovej fľaši Becherovky zadarmo, exkluzívnu plechovú tubu, a predovšetkým termotašky so širším využitím najmä pre piknikovanie. Slovensko má podľa M. Kredátusa špecifické postavenie, čo je dané aj historickým vývojom. Ide totiž o najväčší exportný trh pre Becherovku. Veď podľa jeho slov vývozný cieľ Jan Becher, a.s. (2,25 mil. litrov bylinných liehovín) sa dosiahol najmä vďaka silnému výkonu Jan Becher - Slovensko, s.r.o. Slovenský trh v roku 1999 predstavoval asi 60% exportu ej Becherovky, čo predstavuje niečo viac ako 15% predaja na českom trhu. Treba však podotknúť aj to, že dobré výsledky dosahuje predaj i na nemeckom a poľskom trhu, ktoré patria ako okolité krajiny v strednej Európe medzi priority spoločnosti.

Spoločnosť Jan Becher splnila v minulom roku všetky plánované objemové ciele. Tie boli, pokiaľ ide o produkciu bylinných liehovín stanovené na 12,5 mil. litrov v roku 1999, a pokiaľ ide o nealkoholické nápoje na 12 mil litrov, kde dokonca výroba v Otoviciach prekročila cieľ o viac ako jeden milión. Samozrejme, spoločnosť nemieni zaostať ani v rozširovaní ponuky značiek. Ako prezradil jej generálny riaditeľ, tu na Slovensku ponúkajú nielen značky ako klasickú Becherovku či Rapid horkú bylinnú liehovinu z karlovarskej produkcie, ale aj medzinárodné značky z portfólia Pernod Ricard, ako napríklad írsku whiskey Jameson alebo pravý kubánsky rum Havana Club. Novým cieľom je vybudovať na slovenskom trhu celkom novú kategóriu, a to premixy (miešané nápoje v spotrebiteľskom balení). "Prvou lastovičkou je BETON v 0,25 l fľaškách (názov vznikol zo spojenia Becherovka a tonic, namiešanej podľa pôvodnej receptúry). Pre zákazníka v maloobchode aj gastronómii v budúcnosti určite pripravíme ešte ďalšie špeciálne značky pripravené podľa pôvodných receptúr z bohatého archívu rodiny Becherovcov," uviedol generálny riaditeľ.

(sb)

Kontakt:

Jan Becher - Slovensko, s. r. o.

Dohnányho 16

821 08 Bratislava 2

Tel.: 07/50202014

Fax: 07/55571482

(sb)

Počasie

Dnes bude polooblačno, na severe a východe miestami ešte zväčšená oblačnosť. Ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 19 až 23, na severe miestami okolo 17 stupňov. Severný až severozápadný vietor 4 až 8 m/s popoludní zoslabne. Teplota na horách vo výške 1500 m 9 stupňov.V piatok bude prevažne polooblačno, na severe a východe časom zväčšená oblačnosť a ojedinele prehánky. Nočná teplota 12 až 8, denná teplota 19 až 23, na severe okolo 17 stupňov. V sobotu bude polooblačno až oblačno a miestami prehánky, najmä na severe a východe. Nočná teplota 11 až 7, denná teplota 16 až 20 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 4.58 a zapadne o 20.41 hod.

Amsterdamoblačno21
Atényslnečno28
Belehradoblačno24
Berlínoblačno19
Bratislavapolooblačno24
Bruseloblačno21
Budapešťoblačno24
Bukurešť polooblačno29
Frankfurtoblačno19
Helsinkijasno20
Istanbuljasno25
Kodaňoblačno18
Kyjevpolooblačno26
Lisabonoblačno22
Londýnoblačno16
Madridjasno27
Moskvapolojasno20
Oslodážď11
Parížpolooblačno19
Prahapolooblačno19
Rímslnečno25
Sofiapolooblačno26
Štokholmprehánky16
Varšavaoblačno21
Viedeňpolooblačno23
Záhreboblačno21
Ženevaoblačno18

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.