Hospodársky denník
USD46,633 Sk
EUR43,683 Sk
CHF29,782 Sk
CZK1,429 Sk
  Piatok  31.Mája 2002

Neexistuje nezaujímavý zákazník

Začíname kvalitne oddychovať - pozitívny signál od obyvateľov, ale aj hotelov a penziónov

Pravdepodobne by sme iba s námahou našli, ak vôbec, človeka, ktorý by nezatúžil v týchto horúcich dňoch po osviežujúcom ovlažení. Mimoriadne teplé slnečné počasie otvorilo aj trochu predčasne kúpaliskám brány, kto však mal možnosť vrhnúť sa do vlastného „mora“ vo svojej záhrade či dokonca v interiéri domu, určite nezaváhal ani minútu. Vlastná umelá vodná nádrž na kúpanie opätovne potvrdila svoje prednosti.

Časy, v ktorých sa považovali súkromné plavecké bazény v dome či v záhrade k luxusnému zariadeniu, sú už zrejme za nami. Bazén predstavuje v súčasnosti pre mnoho ľudí oveľa viac, než formálnu

ozdobu rodinného sídla,

ktorá by mala naznačovať majetnosť domáceho pána. Opačný trend sa stáva pravidlom, bazén je vhodným doplnkom na zlepšenie kondície a zdravia. Navyše pobyt v bazénoch je takmer nevyhnutnou súčasťou športovej vyváženosti väčšiny sedavých zamestnaní, ktorých v našom živote stále pribúda. Je umocnením čoraz významnejšej požiadavky na vlastné súkromie.

Firma MARIMEX je jedným z najväčších distributérov bazénov, ich prekrytí, filtračných zariadení, vírivých vaní, sáun a doplnkov uľahčujúcich údržbu. Výrobky, ktoré ponúka, sú od renomovaných firiem z celého sveta, čo zaručuje ich vysokú kvalitu a dlhú životnosť. Kto prejaví o sortiment tohto druhu záujem, môže si vyberať z desiatich typov bazénov a veľkého množstva ostatných druhov ponúkaného tovaru.

Slovenská spoločnosť Marimex SK, spol. s r. o. je dcérskou spoločnosťou českej firmy Marimex CZ. Jej hlavný stan na Rádiovej ulici v Bratislave sa oplatí naozaj navštíviť. Areál so šiestimi bazénmi, nainštalovanými „naživo“ priam

láka využiť ponuku,

takpovediac vlastným telom si vyskúšať, čo firma ponúka. Ak však nemáte chuť, nemusíte sa vyzliekať do plaviek, stačí naznačiť záujem a obchodný personál vám na profesionálnej úrovni ponúkne všetky informácie, ktoré sú dôležité na rozhodovanie, čo kúpiť. A ak je vaše rozhodnutie pevné, odborníci naslovovzatí ochotne poradia, aký typ bazéna, sauny, vírivky by bol

pre dom alebo záhradu

najvhodnejší. Nás touto cestou sprevádzal obchodný riaditeľ Dr. Vladimír Rak a bola to prehliadka naozaj pestrá a teda zaujímavá. „Filozofia našej firmy umožňuje nákup ponúkaných prvkov tohto typu tovaru od najnižších cenových hladín. Uprednostňujeme široký sortiment a naše najmenšie bazéniky stoja od tritisíc korún. To znamená, že chceme uspokojiť aj zákazníka, ktorý v prvej etape svojho rozhodovania nechce alebo nemá možnosť

investovať do bazéna

povedzme stotisíc a viac korún. Rozhodol sa však, že chce mať bazén a my mu k tomu vieme pomôcť. Sme presvedčení, že rastom životnej úrovne raz k nám príde aj pre náročnejší tovar,“ vysvetľuje V. Rak základný prístup firmy k požiadavkám svojich klientov. Pochopili sme to, s čím sa ešte stále vo všeobecnosti nestretávame, firma Marimex si svojho zákazníka vysoko váži a súčasne s ním udržiava kontakt serióznosťou ponuky a informácií. „Je to beh na dlhé trate,“ len tak mimochodom poznamenal obchodný riaditeľ a po šiestich rokoch existencie i prosperity firmy vie, o čom hovorí. Firma ponúka dokonca segmenty, ktoré sú nízkoziskové, svojou potrebnosťou však uspokojujú zákazníka a súčasne ho vychovávajú pre pravidelný kontakt s predajcom. „Neexistuje pre nás nezaujímavý zákazník,“ dopĺňa predchádzajúcu glosu V. Rak.

Základným sortimentom firmy MARIMEX sú bazény - nadzemné, prípadne zabudované do zeme. Vráťme sa však k myšlienke dostupnosti, pre mnohých je totiž základnou i rozhodujúcou pri výbere. „Často sa stretávame s názorom, že každý bazén je drahá záležitosť a jeho prevádzka predstavuje desiatky tisíc korún. Nemusí to tak byť, najmenšie a najlacnejšie rodinné bazény sa ukladajú nad terén, hovoríme im nadzemné bazény a sú dostupné už aj od desaťtisíc korún. Rozmery - 3,5 až 5,5 m s hĺbkou 90 až 120 cm - ich predurčujú

na okamžitú zábavu,

na ochladenie i na plavecký výcvik malých detí. Výhodou je, že si vyžadujú minimálnu stavebnú prípravu a dajú sa v prípade potreby preložiť na iné, vhodnejšie miesto. O tieto bazény je veľký záujem, ročne sa ich predáme vnašich predajniach acez hypermarkety okolo tisícky kusov. Pre náročnejších ponúkame 6- až 12-metrové bazény, zapustené do terénu s nákladmi od 120-tisíc korún. Nadštandardné doplnky - ohrevy vody, protiprúdy a rôzne iné atrakcie - pochopiteľne, zvyšujú cenu. Je to však vôľa zákazníka a my sme ju schopní splniť. Rovnako ako sme schopní uspokojiť zákazníkov, ktorých požiadavky sú vysoko nadštandardné. Je v našich možnostiach dodať v tejto oblasti naozaj špičkové výrobky.“

Z mnohých týchto informácií nás

zaujal protiprúd.

„Je to zariadenie, ktoré prakticky umožňuje plávanie bez otáčok. Ak si niekto chce zaplávať v bazéne maratón, s protiprúdom plavec tento pocit v takto vybavenom bazéne získa. Prúdiaca voda, ktorú si k tomu uspôsobené zariadenie čerpá priamo z bazéna, vytvára pocit pohybu v tečúcej vode. Cena sa podľa výkonu pohybuje od 70-tisíc korún, no výhodou zase je, že ak sa rozhodne zákazník pre protiprúd, stačí postaviť kratší bazén s menšími nákladmi na jeho výstavbu, čo je hlavne pri interiérových bazénoch veľmi významný faktor.

Zaujímavým doplnkom bazénov je strešná konštrukcia, napríklad prekrytie typu „Laguna“ vytvára nad bazénom halu, sodsúvateľnými segmentami, ktorá vďaka rovnakej výške po celej ploche neobmedzuje pohyb okolo bazénu. „Prekrytie bazénov je dobrá vec,“ zdôrazňuje obchodný riaditeľ V. Rak. Aj podľa jeho skúseností sa stáva čoraz častejším doplnkom, pričom poskytuje účelný spôsob, ako predísť znečisteniu vody v bazéne kontamináciou dažďovou vodou, alebo nečistotami ovzdušia i okolitého prostredia. Zároveň ušetrí čas a peniaze potrebné na vyhrievanie vody, pravidelnú údržbu bazéna a tiež chemickej úprave vody.“

Strecha nad bazénom

je z kategórie luxusnejších doplnkov a približne v hodnote samotného bazénu, no podľa argumentácie obchodného riaditeľa firmy sa investícia zdlhodobého hľadiska vypláca. „Má navyše jednu veľmi dôležitú prednosť, bežnú letnú sezónu rozšíri sminimálnym využitím doohrevu vody niekedy až na osem mesiacov v roku.“ V zakrytom bazéne môžeme teda do vody už v apríli a záverečné párty si naprogramovať niekedy v polovici novembra. A to je už paráda.

Hydromasážne rodinné vane, ľudovo nazývané aj vírivky, sú ďalším významným prvkom pestrej ponuky firmy MARIMEX. „Pravidelný odber zaznamenávame u jednotlivcov, ktorí si chcú touto formou spríjemniť rodinný príbytok. Čo nás teší, v ostatnom čase sa postupne zvyšuje dopyt hotelov a penziónov po tomto segmente. Naznačuje to minimálne dve veci, kvalita služieb sa v našich ubytovacích zariadenia zvyšuje a tiež to nasvedčuje, že turizmus v krajine stúpa smerom hore. To je aj pre nás zaujímavý faktor,“ prezentuje širší rozmer vnímania celospoločenskej situácie obchodný riaditeľ a dodáva, že približne rovnako sa rozvíja aj

obchod so saunami.

Tie na trh dodáva firma v dvoch základných typoch - vonkajšie a vnútorné. Dopyt po tých druhých je vraj o poznanie väčší. „Náš človek má záujem o tento druh tovaru a môžem so skúseností povedať, že kvalitné rodinné saunovanie nadobúda čoraz viac na významnosti. Veľa rodinných domov má dnes bazén i saunu, hoci je dosť odvážnych staviteľov, ktorí si saunu postavia sami. Horšie na tom je, že neraz na vlastnú škodu nedocenia odbornú radu a pohoda zo sauny sa vytráca jej nekvalitou. Niekedy je naozaj lepšie investovať o čosi viac do profesionality - segmentu i odbornej montáže - a nenechať sa uniesť vlastnou improvizáciou.“

Firma MARIMEX má na Slovensku okrem Bratislavy ešte

päť predajní

v Nitre, Dubnici - Prejte, Komárne, Banskej Bystrici a v Košiciach špecializovaných na tento typ tovaru. Desiatky menších firiem, ktoré sú pravidelnými odberateľmi tovaru, túto sieť iba umocňujú. Kompletný sortiment „chémie“ (V. Rak: „Snom každého majiteľa bazéna je krištáľovo čistá voda a k tomu naša firma ponúka viacero kvalitných chemických prípravkov na dezinfekciu vody.“) distribuuje firma do všetkých supermarketov v krajine. A to je ďalší stupeň záberu firmy MARIMEX.

Po tom, čo sme mohli vidieť v naozaj zaujímavo konštruovanom areáli a čo sme od obchodného riaditeľa počuli, charakteristickými znakmi Marimexu sú: široký sortiment ponuky, rozvinuté zastúpenie i predajné miesta na celom Slovensku a areály. Ešte raz pripomíname - oplatí sa ich navštíviť.

Martin Sládek

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.