Hospodársky denník
USD46,644 Sk
EUR42,248 Sk
CHF29,033 Sk
CZK1,376 Sk
  Pondelok  6.Mája 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Zažíva ťažké časy

Oslabená konjunktúra automobilového priemyslu a hospodárska kríza v Argentíne sa tvrdo podpísali pod výsledok nemeckého Volkswagenu za 1. štvrťrok tohto roka. Pri citeľnom poklese obratu sa čistý zisk i zisk pred zdanením automobilky znížili dvojcifernou mierou.

Podnik zároveň stratil podiely na svetovom trhu, v Nemecku a západnej Európe však potvrdil svoje prvenstvo. VW je optimistický vo vyhliadke na tento rok. Pri oživení hospodárstva USA a západnej Európy začiatkom 2. polovice roka by mali udržať zisk pred zdanením na hranici asi 4,4 miliardy EUR.

Za prvé tri mesiace roka tržby VW medziročne klesli o 5,4 % na 21,27 miliardy EUR. V zahraničí spoločnosť vytvorila 73,6 % z celkového obratu, po 72,1 % za rovnaké obdobie vlani. Až po divíziu finančných služieb postihol všetky obchodné oblasti koncernu klesajúci vývoj, vo všeobecnosti však vykázali pozitívny operatívny výsledok. Zisk podniku sa v medziročnom porovnaní znížil o 24,4 % na 627 miliónov EUR.

Zisk pred zdanením dosiahol 997 miliónov EUR, čo je o 19,9 % menej ako vlani. Bez mimoriadneho vplyvu znehodnotenia argentínskej meny a reštrukturalizačných nákladov by zisk pred zdanením dosiahol 1,05 miliardy EUR. Výsledok zaťažili aj vysoké odbytové náklady, ktoré najmä pre výdavky v USA vzrástli o 83 % na 1,74 miliardy EUR. Podľa VW sa však ešte stále nachádzajú pod hranicou konkurencie.

Za 1. štvrťrok podnik predal 1,181 milióna vozidiel, čo je o 13 % menej ako vlani. Výroba medziročne klesla o 13,8 % na 1,22 milióna automobilov. Podiel VW na svetovom trhu klesol z 11,9 % na 11,5 %, v západnej Európe z 18,5 % na 17,4 %. Na nemeckom trhu VW stratil 1,1 % a v súčasnosti jeho podiel dosahuje 29,3 %.

Ako nedávno spoločnosť uviedla, od 1. júla tohto roka začne v bosnianskom Sarajeve opäť vyrábať vozidlá Volkswagen Golf. Presne pred 30 rokmi - 1. júla sa VW a továreň UNIS v bývalej Juhoslávii dohodli na prvej zmluve o výrobe legendárneho „chrobáka“ pre trh juhovýchodnej Európy. Až do vypuknutia vojny v Bosne a Hercegovine v roku 1992 tam vyrábali Golf a teraz jeho produkciu obnovia.

(TASR)

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.