Hospodársky denník
USD47,184 Sk
EUR44,549 Sk
CHF30,206 Sk
CZK1,467 Sk
  Pondelok  17.Júna 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Cesty nám vrátia i požičané

Intenzita dopravy už teraz vzrástla o vyše 20 percent

Vláda SR schválila vlani vo februári Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Ten privítal KÚ Banská Bystrica vzhľadom na stav ciest na strednom Slovensku, najmä v okolí Novej Bane a „Pohronského lievika“, známeho svojou nehodovosťou. Úsek cesty Hronský Beňadik - Šášovské Podhradie sa pripravuje v súlade s rozvojom cestnej siete. Ide o silne zaťažený ťah, z prieskumu zaťaženosti dopravy v roku 2000 vyplýva, že touto trasou prešlo 13 328 vozidiel za 24 hodín, čo je nárast oproti roku 1995 o 21 %. Po výstavbe preložky bude vyhovovať prípustnej intenzite až do roku 2034. Stavbu R1 do Novej Bane zabezpečuje Doprastav, ktorý zvíťazil v súťaži s najnižšou ponukou, 890 mil. Sk. V súčasnosti najmä na úpravu mostov investovali vyše 90 mil. Sk. Obchvat Novej Bane chcú ukončiť v októbri 2003. Stavebné práce od Novej Bane do Rudna nad Hronom si vyžiadajú náklad do 700 mil. Sk s termínom ukončenia koncom roku 2003. Komunikácia z Rudna do Žarnovice si vyžaduje pri Voznickej skale zväčšiť priestor a nová trasa zasahuje do poľnohospodárskych pozemkov aj do rieky Hron v šírke vyše 5,4 kilometra, pričom trasa zmení koryto Hrona.

Eva Berčíková

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.