|
|||||||||||||||||
Piatok 28.Júna 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obavy bránia rozšíreniuDve percentá Slovákov nakupovalo cez internet Hlavným faktorom, ktorý negatívne pôsobí na rozvoj nákupu prostredníctvom internetu, je obava internetových používateľov o bezpečnosť údajov pri on-line platbách. Hovoria o tom výsledky celosvetového výskumu spoločnosti Taylor Nelson Sofres, podľa ktorých 30 % internetových používateľov, ktorí ešte prostredníctvom internetu nenakupovali, tak urobili pre obavy z poskytnutia detailov o svojich kreditných kartách. Až 28 % opýtaných uvádza, že nakupovanie produktov a služieb v obchodoch je bezpečnejšie. Počet používateľov, ktorý zrealizovali on-line nákup v posledných štyroch týždňoch, sa medziročne nezmenil a zostáva na úrovni 15 %. Pozitívnym výsledkom prieskumu je fakt, že 18 % internetových používateľov chce v priebehu pol roka vyskúšať on-line nákup a že v ázijsko-pacifickej oblasti došlo k nárastu počtu on-line nákupov. Vyskúšalo ich už 31 % tamojších používateľov internetu. Výsledky výskumu v Slovenskej republike hovoria o tom, že v tomto roku internet využíva 24 % dospelej populácie oproti 17 % v rovnakom období roku 2001. V priebehu posledného mesiaca si nakúpilo produkty alebo služby prostredníctvom internetu 7 % užívateľov, čo predstavuje 2 % z celej populácie, no 68 % slovenských používateľov tvrdí, že v budúcnosti nebudú nakupovať prostredníctvom internetu z dôvodu bezpečnosti a 64 % je toho názoru, že nakupovanie v obchodoch je oveľa jednoduchšie a zábavnejšie. Výsledky celosvetového výskumu pre sektor e-commerce obsahuje v poradí tretie vydanie štúdie Global e-Commerce Report 2002, ktorú pripravila spoločnosť Taylor Nelson Sofres Interactive. Výskumu podrobila 37 krajín, v ktorých oslovila viac ako 42 000 respondentov. (TASR) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |