Hospodársky denník
USD44,615 Sk
EUR44,702 Sk
CHF30,819 Sk
CZK1,472 Sk
  Piatok  26.Júla 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Vlak - smer Split

Na naše pomery malý zázrak

Na najmladšej a najmenšej stavbe ZSSK bolo 21. júna naozaj rušno. Plocha novučičkej autorampy v Železničnej stanici Bratislava - Petržalka sa zaplnila osobnými vozidlami dovolenkárov, ktorých čakali pláže Chorvátska. Osádky sa uchýlili do tieňa mohutnej lipy, aby sa aspoň trochu chránili pred úmorným slnkom. Príchod pracovníka colnej správy spôsobil, že hlavy rodín ešte naposledy skontrolovali batožinu a s vozidlami sa začali radiť k rampe, ktorá končila v priestore krytého autovozňa. Kým ockovia dokazovali svoje vodičské majstrovstvo na rampe, ratolesti s krajšími polovičkami sa pohodlne usalašili v kupé ležadlového vozňa v príjemnom očakávaní nastávajúcich dovolenkových dní. Železničnej spoločnosti sa podaril

husársky kúsok,

za sedem týždňov dokázala pre stavebnú akciu spojenú s výstavbou novej autorampy v petržalskej železničnej stanici vybrať miesto, zabezpečiť projektovú dokumentáciu, získať stavebné povolenie, zabezpečiť potrebný rozsah prác, stavbu skolaudovať a získať užívacie povolenie. „Teraz, po prvej úspešnej nakládke automobilov do autovlaku, mám z výsledkov našej práce ten najlepší pocit,“ konštatoval Ing. M. Frko, vedúci oddelenia realizácie a obstarávania investícií. Keď uvážime, že iba vybavenie potrebnej stavebnej dokumentácie v bežných podmienkach trvá približne pol roka, kompletná výstavba za sedem týždňov je na slovenské pomery malý zázrak. Pri zrode základnej myšlienky autovlaku do Splitu stálo viac ľudí a jej naplneniu predchádzala tvrdá príprava. Najskôr sklamali cestovné kancelárie, ktoré spoluprácu pri organizácii autovlaku na poslednú chvíľu odmietli. Nasledovalo rozhodnutie vedenia ZSSK, že projekt sa uskutoční vo vlastnej réžii.

Riaditeľ Odboru marketingu ZSSK Ing. Ján Dančej na okraj autovlaku zdôraznil: „Je to náš

imidžový projekt,

bolo to správne rozhodnutie a už od neho neodstúpime. Deti sú nadšené, cestujúci spokojní, vládne pohoda. Nespokojní sú len tí, ktorí už nedostali lístky.“ Pred vypravením prvého autovlaku do Splitu v priestoroch Železničnej stanice Bratislava - Petržalka veľvyslankyňa Chorvátskej republiky na Slovensku Andrea Gustovic-Ercegovac okrem iného zdôraznila: „Dúfam, že takéto vlaky budú slúžiť cestujúcim po celý rok a verím, že je to len prvý spoločný krok chorvátskych a slovenských železníc, po ktorom budú nasledovať ďalšie. Viem, že práve o tento vlak bol mimoriadny záujem. Informovala som o ňom aj chorvátsku verejnosť. Záujem obyvateľov Chorvátska o Nízke aj Vysoké Tatry stále rastie.“ Riaditeľ divízie osobnej dopravy Ing. Jiří Jančík na stretnutí uviedol: „Považujeme tento prvý vlak, ktorý vypravujeme do Splitu, za začiatok novej tradície moderného spôsobu dopravy. Sme radi, že spoločne s chorvátskou stranou ponúkame cestujúcim nový produkt, ktorý im uľahčí cestovanie k moru. Je to cesta ekologickejšia a bezpečnejšia. Navyše je o ňu veľký záujem. Chcem poďakovať chorvátskym železničiarom za vzornú spoluprácu a pomoc. Verím že naša Železničná spoločnosť nebude v tomto spôsobe dopravy osamotená a že ho čoskoro začnú používať aj české, poľské a maďarské železnice. Sme radi, že sme prví a že sa nám podarila dobrá vec.“

Jozef Kunik

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.