Hospodársky denník
USD44,615 Sk
EUR44,702 Sk
CHF30,819 Sk
CZK1,472 Sk
  Piatok  26.Júla 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Spoja sa?

Spojenie dvoch farmaceutických spoločností Léčiva a Slovakofarma sa odďaľuje. Aj keď ich zástupcovia ešte v minuloročnom decembri odhadovali, že fúzia bude dokončená zhruba do polovice tohto roka, teraz sa zdá, že k nej ani vôbec nemusí dôjsť.

Spoločnosti mali požiadať o povolenie spojenia český aj slovenský protimonopolný úrad, zatiaľ tak však neurobili. Vec komplikuje predovšetkým skutočnosť, že do Slovakofarmy stále nevstúpil nový strategický partner, americký investičný fond Warburg Pincus. Ten je vlastníkom aj českej firmy Léčiva a Slovakofarma by sa potom stala jej sestrou. Američania chcú majoritu získať od spoločnosti Pharma Holding a obidve strany už o transakcii podpísali predbežnú dohodu. „Stále pokračuje vyjednávanie zmluvy, celú akciu zdržujú aj hĺbkové audity,“ vysvetlil zástupca Slovakofarmy Michal Gattnar. Pripustil dokonca, že k vstupu Warburg Pincus do slovenského farmaceutického podniku vôbec nemusí dôjsť. „Nie je to však pravdepodobné. Slovenský protimonopolný úrad môžeme na rozdiel od českého požiadať o spojenie až po podpise zmluvy,“ povedal. Podľa dostupných informácií blokujú rokovania hlavne odlišné cenové predstavy obidvoch strán.

Léčiva so Slovakofarmou by ako sesterské firmy získali spolu z hľadiska predaných balení skoro polovicu slovenského a českého trhu s liekmi. Slovakofarma vlani zaznamenala obrovský nárast predaja v Českej republike, keď tu medziročne umiestnila skoro o štvrtinu viac tovaru v celkovej hodnote 4,44 mld. Sk. Naopak, na Slovensku dosiahol rast iba 5,8 %. Čistý zisk Slovakofarmy v roku 2001 predstavoval 221 mil. Sk, pričom spoločnosť realizovala predaj v hodnote 7,43 mld. Sk. Na vývoz išlo 76 % jej produkcie.

(TASR)

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.