Hospodársky denník
USD44,046 Sk
EUR43,22 Sk
CHF29,438 Sk
CZK1,437 Sk
  Pondelok  16.Septembra 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Firma s vlastnou ústavou

TAURIS, a. s., Rimavská Sobota je prvou firmou v SR, ktorá zakotvila svoju identitu a firemnú filozofiu vo vlastnej ústave. Je firmou, ktorá vychádza z tradícií mäsiarstva a uvedomuje si svoju zodpovednosť k nim. Výsledkom je hľadanie nových začiatkov v celom spektre firemného života. Nepropaguje nadvládu mäsa v ľudskej výžive a východisko vidí v hľadaní rovnováhy. Je preto pochopiteľné, že jej aktivity smerujú k propagácii zdravej výživy a zdravého životného štýlu.

Nadregionálna holdingová spoločnosť so šiestimi dcérskymi spoločnosťami TAURIS NITRIA Mojmírovce, AUTO TAURIS Rimavská Sobota, AGROTAURIS Rimavská Sobota, ACRISON Rimavská Sobota, TAURIS CASSOVIA Košice, TAURIS DANUBIUS Dunajská Streda, v ktorých spolu pracuje v priemere tisíctristotridsať ľudí, je najväčšou potravinárskou v SR. Trhový podiel je vyšší ako trinásť percent. Cieľavedome sa pripravuje na prostredie Európskej únie.

Ústava akciovej spoločnosti TAURIS

Preambula

Chuť začiatku...

Zmysel svojej existencie vidíme v reagovaní a orientovaní sa na špecifickú požiadavku základnej ľudskej potreby - vyváženú výživu.

K nej sa chceme v prvom rade fundovane vyjadrovať, formovať postoje okolia a následne tomu prispôsobovať svoj produktový mix.

V ňom akceptujeme právo každého na vyváženú a zdravú výživu bez ohľadu na jeho energetický výdaj alebo finančný príjem.

Pochopili sme a rozumieme rozsahu zodpovednosti, zodpovednosti, ktorú chápeme vo vzťahu k začiatkom mäsiarstva ako i k jeho budúcnosti. Pocit širokej zodpovednosti premietame do naturálneho produktu a do pôvodnej symbiózy pestovateľa, chovateľa a výrobcu potravín, zohľadňujúci pritom bohaté tradície jarmokov pri rieke Rimave.

Ústava akciovej spoločnosti TAURIS

Sme zodpovední hospodári, uvedomujúci si závislosť od prírody, z čoho odvádzame aj náš ekologický a humánny vzťah k nej.

Sme dravou, odvážnou a koncepčnou firmou akceptujúcou právo na omyl. Ako silná a harmonická osobnosť s vyhranenou identitou chceme aktívne ovplyvňovať potravinársky trh.

Naše ciele už dnes korešpondujú so vstupom Slovenskej republiky do Európskej únie, pričom za primárne považujeme intenzívne zvyšovanie hodnoty firmy pri jej súčasnom profilovaní sa ako dobrý občan.

Výsledkom je orientačná schopnosť našej firmy a dynamika neustáleho hľadania nových začiatkov v celom spektre jej života.

Všeobecné ustanovenia

1. Ekonomický rast a financie

určujúcim pre smerovanie ekonomických aktivít firmy je napĺňanie jej primárnej potreby, ktorou je stály rast jej hodnoty

rast hodnoty firmy sa snaží uskutočňovať absolútne intenzívnym spôsobom, pri zohľadnení extenzivity vyplývajúcej z rozšírenia výrobných kapacít

firma jasne definuje svoje ekonomické ciele a snaží sa byť stabilným a čitateľným partnerom voči svojim vlastníkom, zamestnancom, finančným inštitúciám a komerčnej sfére

firma sa zaväzuje za čistotu, serióznosť a dodržiavanie stanovených pravidiel vo finančných vzťahoch so všetkými komerčnými partnermi

firma sa aktívne podieľa na utváraní pravidiel fungovania trhu, na ktorom pôsobí, zaujíma stanoviská k normatívnym zásadám a legislatívnym pravidlám súvisiacim s mäsiarenskou brandžou a relevantným okolím

firma sa vo svojom ekonomickom správaní pevne drží etických pravidiel spojených so správaním seriózneho obchodného partnera v úzkej nadväznosti na tradície mäsiarstva

ekonomický rast firmy je neoddeliteľne spätý s tradičnou symbiózou pestovateľa, chovateľa a výrobcu potravín, čo sa premieta i do vzťahu k prvovýrobe

firma neplánuje svoj ekonomický rast na úkor ekológie, naopak viaže svoje ekonomické ciele na rozvoj a ochranu prírodných zdrojov a humanitu k živej prírode

firma zo strategického hľadiska uprednostňuje finančnú stabilitu na dlhodobom horizonte pred okamžitou maximalizáciou zisku

2. Marketing

firma sa odkláňa od výrobkovej a predajnej koncepcie rozvoja firmy a jednoznačne sa hlási k marketingovej koncepcii

firma chápe marketing ako celopodnikovú filozofiu a nie ako separátnu funkciu

firma posúva úlohu marketingu do pozície riadiacej technicky - management by marketing

komparatívna výhoda firmy vychádza z pochopenia fenoménu vyváženej výživy a zodpovedného pocitu jej sprístupnenia všetkým občanom

firma formou poradenstva a osveta aktívne formuje vzťah verejnosti k vyváženej výžive, a tým aj k sebe samej

marketingové výstupy firmy komplexne vyjadrujú jej identitu, ktorej maximom je symbióza pestovateľa, chovateľa a výrobcu naturálneho produktu

firma chápe dôležitosť podnikového dizajnu prejavujúceho sa aj v oblasti produktovej ambaláže

presadenie marketingových cieľov firmy predpokladá priamy dosah spoločnosti na koncové prvky distribučnej siete

public relations a sponzoring vychádzajú z jednotnej marketingovej stratégie opierajúcej sa o Corporate Identity

charakteristickým je neustály marketingový controlling

3. Výroba a technológia

rozvoj výroby a technológie je jednoznačne podriadený potrebám marketingu, čo predpokladá flexibilné reagovanie s dôrazom na spätnú väzbu

flexibilné reagovanie kladie dôraz na vývoj a inovácie výrobkov

vývoj a inovácie výrobkov sú zamerané na komplexný výrobný mix bez produktového zúženia výrobného programu

výrobný mix je realizovaný výlučne v špecializovaných výrobách

špecializované výroby dbajú na logistické usporiadanie materiálového toku s dôrazom na vysokú hygienu

prvoradým cieľom produkcie je vysoká kvalita naturálneho produktu vychádzajúca z požiadaviek Európskej únie

výroba firmy je ekologická a viaže sa na humánne správanie spoločnosti voči prostrediu a zvieratám

4. Organizačná štruktúra a manažment ľudských zdrojov

firma sa usiluje o decentralizovanú organizačnú štruktúru, ktorá umožňuje delegovanie kompetencií, rýchly prenos informácií a vysokú flexibilitu

základné prvky organizačnej štruktúry sú marketing a controlling

decentralizovaná štruktúra firmy sa odvíja od identifikácie pracovníkov so spoločnosťou a od ich kompetentnosti

smeruje k preberaniu zodpovednosti, rozvoju iniciatívy, podieľaniu sa na riešení problémov a odstránení anonymity

organizačná štruktúra firmy smeruje ku skracovaniu infotoku a k zabezpečeniu informačnej saturácie

otvorená a aktívna informačná politika voči pracovníkom utvára podmienky pre identifikáciu všetkých zamestnancov s firmou

základným princípom práce s ľudskými zdrojmi vo firme je dodržiavanie stabilizovanej Corporate Identity

vo firme je jasne rozpracovaný plán kariér pre pracovné miesta, džob dizajn a formy internej komunikácie

pracovník firmy má vždy vytvorené podmienky a je mu poskytnutá podpora v oblasti osobného rastu

firma zohľadňuje vo svojej práci s ľudskými zdrojmi sociálny rozmer a aktívne dbá o zdravie zamestnancov

firma vyžaduje vysokú disciplínu vo všetkých prejavoch a pripúšťa v adekvátnom rozpätí právo na omyl

Počasie

Dnes bude prevažne oblačno a miestami, najmä na severe, prehánky, od nadmorskej výšky 1500 m snehové. Popoludní na niektorých miestach zmenšená oblačnosť. Najvyššia denná teplota 11 až 15, na juhu miestami okolo 17 stupňov. Severozápadný vietor 3 až 6 m/s. Teplota vo výške 1500 m 3 stupne. V utorok bude polojasno, postupne od severozápadu až oblačno a miestami, najmä na severe a východe, občasný dážď. Najnižšia nočná teplota 9 až 4, v dolinách a kotlinách okolo 2, najvyššia denná teplota 13 až 17, na severe väčšinou len okolo 11 stupňov. V stredu bude jasno až polojasno, zrána v nižších polohách ojedinele hmla alebo nízka oblačnosť. V horských oblastiach ojedinele prehánky. Najnižšia nočná teplota 9 až 5, v dolinách a kotlinách miestami okolo 3, najvyššia denná teplota 16 až 20 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 6.33 a zapadne o 18.58 hod.

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 12. 9. 2002: Bratislava 100,48, Sliač 98,32, Košice 99,37, Poprad 93,88, za 13. 9. 2002: Bratislava 100,54, Sliač 98,39, Košice 99,32, Poprad 94,02, za 14. 9. 2002: Bratislava 100,11, Sliač 97,95, Košice 98,81, Poprad 93,50.Údaje poskytuje SPP.

Amsterdampolooblačno18
Aténypolooblačno26
Belehradprehánky17
Berlínpolojasno 17
Bratislavaoblačno15
Bruselpolooblačno19
Budapešťoblačno15
Bukurešťjasno18
Frankfurtpolooblačno18
Helsinkioblačno14
Istanbulprehánky18
Kodaňoblačno16
Kyjevdážď14
Lisabonprehánky23
Londýnpolooblačno19
Madridoblačno26
Moskvapolooblačno17
Oslozamračené15
Parížpolooblačno23
Prahazamračené 13
Rímjasno25
Sofiapolooblačno15
Štokholmdážď14
Varšavaoblačno14
Viedeňoblačno15
Záhrebpolooblačno18
Ženevapolojasno21

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.