|
|||||||||||||||||
Pondelok 16.Septembra 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Firma s vlastnou ústavouTAURIS, a. s., Rimavská Sobota je prvou firmou v SR, ktorá zakotvila svoju identitu a firemnú filozofiu vo vlastnej ústave. Je firmou, ktorá vychádza z tradícií mäsiarstva a uvedomuje si svoju zodpovednosť k nim. Výsledkom je hľadanie nových začiatkov v celom spektre firemného života. Nepropaguje nadvládu mäsa v ľudskej výžive a východisko vidí v hľadaní rovnováhy. Je preto pochopiteľné, že jej aktivity smerujú k propagácii zdravej výživy a zdravého životného štýlu. Nadregionálna holdingová spoločnosť so šiestimi dcérskymi spoločnosťami TAURIS NITRIA Mojmírovce, AUTO TAURIS Rimavská Sobota, AGROTAURIS Rimavská Sobota, ACRISON Rimavská Sobota, TAURIS CASSOVIA Košice, TAURIS DANUBIUS Dunajská Streda, v ktorých spolu pracuje v priemere tisíctristotridsať ľudí, je najväčšou potravinárskou v SR. Trhový podiel je vyšší ako trinásť percent. Cieľavedome sa pripravuje na prostredie Európskej únie. Ústava akciovej spoločnosti TAURIS Preambula Chuť začiatku... Zmysel svojej existencie vidíme v reagovaní a orientovaní sa na špecifickú požiadavku základnej ľudskej potreby - vyváženú výživu. K nej sa chceme v prvom rade fundovane vyjadrovať, formovať postoje okolia a následne tomu prispôsobovať svoj produktový mix. V ňom akceptujeme právo každého na vyváženú a zdravú výživu bez ohľadu na jeho energetický výdaj alebo finančný príjem. Pochopili sme a rozumieme rozsahu zodpovednosti, zodpovednosti, ktorú chápeme vo vzťahu k začiatkom mäsiarstva ako i k jeho budúcnosti. Pocit širokej zodpovednosti premietame do naturálneho produktu a do pôvodnej symbiózy pestovateľa, chovateľa a výrobcu potravín, zohľadňujúci pritom bohaté tradície jarmokov pri rieke Rimave. Ústava akciovej spoločnosti TAURIS Sme zodpovední hospodári, uvedomujúci si závislosť od prírody, z čoho odvádzame aj náš ekologický a humánny vzťah k nej. Sme dravou, odvážnou a koncepčnou firmou akceptujúcou právo na omyl. Ako silná a harmonická osobnosť s vyhranenou identitou chceme aktívne ovplyvňovať potravinársky trh. Naše ciele už dnes korešpondujú so vstupom Slovenskej republiky do Európskej únie, pričom za primárne považujeme intenzívne zvyšovanie hodnoty firmy pri jej súčasnom profilovaní sa ako dobrý občan. Výsledkom je orientačná schopnosť našej firmy a dynamika neustáleho hľadania nových začiatkov v celom spektre jej života. Všeobecné ustanovenia 1. Ekonomický rast a financie určujúcim pre smerovanie ekonomických aktivít firmy je napĺňanie jej primárnej potreby, ktorou je stály rast jej hodnoty rast hodnoty firmy sa snaží uskutočňovať absolútne intenzívnym spôsobom, pri zohľadnení extenzivity vyplývajúcej z rozšírenia výrobných kapacít firma jasne definuje svoje ekonomické ciele a snaží sa byť stabilným a čitateľným partnerom voči svojim vlastníkom, zamestnancom, finančným inštitúciám a komerčnej sfére firma sa zaväzuje za čistotu, serióznosť a dodržiavanie stanovených pravidiel vo finančných vzťahoch so všetkými komerčnými partnermi firma sa aktívne podieľa na utváraní pravidiel fungovania trhu, na ktorom pôsobí, zaujíma stanoviská k normatívnym zásadám a legislatívnym pravidlám súvisiacim s mäsiarenskou brandžou a relevantným okolím firma sa vo svojom ekonomickom správaní pevne drží etických pravidiel spojených so správaním seriózneho obchodného partnera v úzkej nadväznosti na tradície mäsiarstva ekonomický rast firmy je neoddeliteľne spätý s tradičnou symbiózou pestovateľa, chovateľa a výrobcu potravín, čo sa premieta i do vzťahu k prvovýrobe firma neplánuje svoj ekonomický rast na úkor ekológie, naopak viaže svoje ekonomické ciele na rozvoj a ochranu prírodných zdrojov a humanitu k živej prírode firma zo strategického hľadiska uprednostňuje finančnú stabilitu na dlhodobom horizonte pred okamžitou maximalizáciou zisku 2. Marketing firma sa odkláňa od výrobkovej a predajnej koncepcie rozvoja firmy a jednoznačne sa hlási k marketingovej koncepcii firma chápe marketing ako celopodnikovú filozofiu a nie ako separátnu funkciu firma posúva úlohu marketingu do pozície riadiacej technicky - management by marketing komparatívna výhoda firmy vychádza z pochopenia fenoménu vyváženej výživy a zodpovedného pocitu jej sprístupnenia všetkým občanom firma formou poradenstva a osveta aktívne formuje vzťah verejnosti k vyváženej výžive, a tým aj k sebe samej marketingové výstupy firmy komplexne vyjadrujú jej identitu, ktorej maximom je symbióza pestovateľa, chovateľa a výrobcu naturálneho produktu firma chápe dôležitosť podnikového dizajnu prejavujúceho sa aj v oblasti produktovej ambaláže presadenie marketingových cieľov firmy predpokladá priamy dosah spoločnosti na koncové prvky distribučnej siete public relations a sponzoring vychádzajú z jednotnej marketingovej stratégie opierajúcej sa o Corporate Identity charakteristickým je neustály marketingový controlling 3. Výroba a technológia rozvoj výroby a technológie je jednoznačne podriadený potrebám marketingu, čo predpokladá flexibilné reagovanie s dôrazom na spätnú väzbu flexibilné reagovanie kladie dôraz na vývoj a inovácie výrobkov vývoj a inovácie výrobkov sú zamerané na komplexný výrobný mix bez produktového zúženia výrobného programu výrobný mix je realizovaný výlučne v špecializovaných výrobách špecializované výroby dbajú na logistické usporiadanie materiálového toku s dôrazom na vysokú hygienu prvoradým cieľom produkcie je vysoká kvalita naturálneho produktu vychádzajúca z požiadaviek Európskej únie výroba firmy je ekologická a viaže sa na humánne správanie spoločnosti voči prostrediu a zvieratám 4. Organizačná štruktúra a manažment ľudských zdrojov firma sa usiluje o decentralizovanú organizačnú štruktúru, ktorá umožňuje delegovanie kompetencií, rýchly prenos informácií a vysokú flexibilitu základné prvky organizačnej štruktúry sú marketing a controlling decentralizovaná štruktúra firmy sa odvíja od identifikácie pracovníkov so spoločnosťou a od ich kompetentnosti smeruje k preberaniu zodpovednosti, rozvoju iniciatívy, podieľaniu sa na riešení problémov a odstránení anonymity organizačná štruktúra firmy smeruje ku skracovaniu infotoku a k zabezpečeniu informačnej saturácie otvorená a aktívna informačná politika voči pracovníkom utvára podmienky pre identifikáciu všetkých zamestnancov s firmou základným princípom práce s ľudskými zdrojmi vo firme je dodržiavanie stabilizovanej Corporate Identity vo firme je jasne rozpracovaný plán kariér pre pracovné miesta, džob dizajn a formy internej komunikácie pracovník firmy má vždy vytvorené podmienky a je mu poskytnutá podpora v oblasti osobného rastu firma zohľadňuje vo svojej práci s ľudskými zdrojmi sociálny rozmer a aktívne dbá o zdravie zamestnancov firma vyžaduje vysokú disciplínu vo všetkých prejavoch a pripúšťa v adekvátnom rozpätí právo na omyl |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |