|
|||||||||||||||||
Piatok 6.Septembra 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
spektrumOd 1. septembra slovenský národný registrátor internetových domén zavádza nový systém pravidiel ich prideľovania. Vlastnú doménu si bude môcť zaregistrovať po splnení základných podmienok takmer každý. Držiteľ domény sa stane súčasne aj jej majiteľom, a tak bude môcť s právom na doménu obchodovať. Pravidlá riešia aj právnu problematiku vzťahu k doménam. Nový systém súčasne stanovuje aj základnú hodnotu slovenskej domény vo výške administratívneho poplatku za jej registráciu. Základným cieľom nového systému registrácie je zjednodušenie prístupu k internetovým doménam a zavedenie právnej úpravy vzťahov medzi držiteľmi domén a registrátormi a medzi jednotlivými registrátormi navzájom. America Online predstavila nový internetový prehliadač Netscape, ktorý má tvoriť konkurenciu Microsoft Exploreru. Softvér, ktorý sa testuje od mája, sľubuje rýchlejšiu a jednoduchšiu navigáciu po internete. Štúdia spoločnosti WebSideStory uvádza, že využitie Netscape vo svete kleslo na 3,4 % v porovnaní s 96 % v prípade Exploreru. Tieto čísla svedčia o prudkej zmene, keďže Netscape bol ešte v polovici 90. rokov dominantný. Japonské firmy NEC a Toshiba pripravujú nový formát pre budúcu generáciu DVD diskov, ktoré majú byť lepšie a lacnejšie ako tie súčasné. Disky však nebudú kompatibilné s formátom, ktorý presadzuje Sony a ďalšie firmy. Plánovaný štandard pre veľkokapacitné disky, ktoré budú používať modrý laserový lúč, bol zvolený preto, že disky budú mať vyšší stupeň kompatibility so súčasnými nosičmi. Prvé disky by sa mohli objaviť na trhu už budúci rok. Fínska Nokia zvýšila v druhom štvrťroku svoj podiel na svetovom trhu mobilných telefónov z minuloročných 34,2 na 35,6 %. Rast celého trhu sa však spomalil. Výrobcovia mobilov v druhom štvrťroku predali 98,7 mil. prístrojov, čím medziročne zvýšili odbyt o 0,8 %. Nokia odhadovala rast svojho podielu na 38 %. Jej odhad bol vyšší, pretože očakávala, že sa vo svete celkovo nepredá toľko prístrojov. Firma sa usiluje o 40 % svetového trhu. (jz/ČTK) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |