|
|||||||||||||||||
Piatok 10.Januára 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reklama áno, ale...Dnes je to už fakt - televízny divák sa stal trpiteľom reklamy. Chceš pozerať televízne programy - musíš strpieť aj tie najnezmyselnejšie reklamy. Neviem, ako zadávatelia reklamných šotov sledujú reakciu divákov, ale podľa reakcie našej rodiny a všetkých mojich známych je taká, že len čo nabehne znelka reklamy, automaticky prepínajú, aby medzičasom zistili, čo vysielajú na iných kanáloch. No a môže sa stať, že práve vtedy človek zistí, že konkurencia dáva niečo lepšie. V rebríčku najneobľúbenejších televíznych šotov našej rodiny je na prvom mieste kozmodisk, na ďalších miestach sú zázračné prístroje a prípravky na odtučňovanie a v poslednom čase sa jednu z prvých pozícií prebojovala aj reklama na hypotekárny úver. Medzi mojimi známymi sa so zápornou reakciou stretla aj reklama Hodina deťom so šľahačkovými tortami. Viacerí z nás zareagovali na ňu: - Keby tie torty dali deťom, určite by urobili lepšie. Počul som aj názor, že aj negatívna reklama je reklama, ale ak nevhodná reklama vedie človeka k tomu, že prepína na iný kanál, potom to asi nie je reklama. Čo si má človek myslieť o príslušnej redakcii televízie či rádia, ak počúva reklamu na akcie, ktoré sú už dávno po termíne. Tak napríklad vo Fun Rádiu dávno po Vianociach propagovali zľavy na výrobky v predajniach Seven Days, ktorá trvala do Vianoc. Ako by jedna chyba nestačila - v reklame ešte raz zdôraznili, že zľavy platia do 26. decembra. Takéto kotrmelce sa niekoľkokrát podarili aj obom našim komerčným televíziám (JOJ i Markíza). Reklama by mala propagovať výrobky a dávať zákazníkom informácie. Veľakrát sa však reklama stala nástrojom podvodov. Poznáme reklamy na krachujúce banky či nebankové subjekty, ktoré pripravili ľudí i firmy o nemalé peniaze. Na základe televíznej reklamy som si nedávno kúpil súpravu vrtákov - vraj vidiových. Súprava dlho stála, akosi nedošlo na používanie. Po čase som potreboval navŕtať dieru určitého priemeru do drevotrieskovej dosky. Nemohol som medzi staršími vrtákmi nájsť požadovaný priemer, a tak som vybral vrták z novej súpravy. Vidiový vrták sa v 25 mm hrubej doske zdeformoval už pri vŕtaní prvej diery, ako by bol z blata. Žiaľ, zistil som, že to bolo už po záruke. No tak ako to aj v živote býva, že nikdy nie je všetko čierne, tak aj v televíznej reklame sa nájdu šoty, ktoré v človeku vyvolajú dobrý pocit. Ten mám, keď vidím dievčatko s jej dvoma neposlušnými psíkmi. Istá ľudová múdrosť vraj hovorí, že opakovanie je matkou múdrosti. Hitlerov poradca Goebels sa zapísal do dejín výrokom - Stokrát opakovaná lož sa stáva pravdou. V reklame to však neplatí. Tu by sa tvorcovia mali riadiť zásadou - všetkého veľa škodí. Už trikrát opakovaná hlúposť stačí na to, aby mal toho človek až po krk. Jaroslav Burjaniv |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |