|
|||||||||||||||||
Streda 15.Januára 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nielen osvedčené receptyPo prestávke sa vracajú k paradajkám Spoločnosť Novofruct SK Nové Zámky so svojimi dvoma stovkami stálych zamestnancov má za sebou úspešnú bilanciu roku 2002. Vedenie Novofructu predpokladá, že sa v tomto roku stane lídrom slovenského konzervárenského priemyslu v objeme i šírke vyrábaného sortimentu. V minulom roku dosiahli objem 10-tisíc ton hotových výrobkov a polotovarov, pričom v sortimente konzervárne už figuruje asi 120 výrobkov. Súčasťou výrobného programu je produkcia vysokokvalitnej detskej výživy značky Ovko ako nosného programu, za ktorú získala spoločnosť ocenenie Zlatý kosák, a značky Výživa pre srdce, udeľovanú ministerstvom zdravotníctva. Pri výrobe tohto špičkového produktu sa uplatňujú najnovšie svetové trendy. Práve pri tejto komodite zaznamenali najväčší nárast výroby a predaja, ktorý bol oproti roku 2001 vyšší o 66 percent. Do výrobného programu ďalej patrí sterilizované ovocie a zelenina, lečo, zeleninové zmesi, kečupy, rajčinový pretlak, pričom v roku 2002 ponuku firmy významne obohatil aj sortiment homogenizovaných výrobkov na báze mäsových surovín, nátierok a sterilizovaných mäsových nárezov, čím nadviazali na tradíciu tejto výroby do roku 1989. V minuloročnej sezóne sa tiež po viacročnej prestávke začali spracúvať paradajky, pričom skúšobná prevádzka naznačila, že už v tomto roku môže ich spracovanie dosiahnuť maximálnu kapacitnú úroveň približne päťtisíc ton suroviny. História konzervárenskej výroby v Nových Zámkoch siaha do roku 1928, keď postavili paprikový mlyn s umelou sušiarňou. Neskôr bola prevádzka začlenená do národného podniku Slovlik, od januára 1980 bol závod registrovaný pod názvom Novofruct ako samostatný podnik, pričom v 80. rokoch sa v ňom ročne vyrobilo 35-tisíc ton výrobkov. Oživenie výroby nastalo až v roku 2000, keď bola konkurzná podstata majetku odkúpená spoločnosťou Novofruct SK a investície smerovali do obnovy budov a strojovotechnologických liniek celkovým nákladom viac ako osem miliónov korún s cieľom dosiahnutia celoročnej širokosortimentnej výrobnej štruktúry. Spoločnosť v najbližšej budúcnosti chce expandovať na ďalšie trhy popri krajinách, s ktorými spolupracuje v súčasnosti - Česko, Maďarsko, Poľsko, Mongolsko, Rusko, Izrael, to má byť predovšetkým ďalšie zvýšenie exportu do Poľska, Česka a presadenie sa v Spojených arabských emirátoch. V týchto dňoch prináša Novofruct SK na spotrebiteľský trh osvedčené mäsové nátierky a nárezy v nových obaloch s ľahko otvárateľným uzáverom. Pri výrobe uplatňujú osvedčené technologické postupy s prísnym dôrazom na výslednú kvalitu, ktorá je odrazom starostlivosti pri výbere i spracovaní suroviny. Zámerom vedenia je v čo najkratšom čase zaradiť sa medzi prosperujúce potravinárske spoločnosti, schopné konkurencie na domácom i zahraničnom trhu. Zora Petrášová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |