|
|||||||||||||||||
Streda 22.Januára 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozlet Škody na UkrajineDaewoo Motor odchádza zo Záporožia Oficiálny dovozca a výrobca automobilov Škoda na Ukrajine spoločnosť Eurocar v prvom roku pôsobenia zmontovala vlani v závode v Solomonove v špeciálnej ekonomickej zóne Zakarpatja 2010 vozidiel. Bolo medzi nimi 1441 kusov modelu Octavia a 569 kusov modelu Fabia. Spolu s dovezenými predala na Ukrajine 2533 áut vrátane 200 kusov Superb, čo tvorilo 88 % celkovej realizácie vozidiel Škoda na domácom trhu. V roku 2003 plánuje trojnásobne zvýšiť výrobu na 6-tisíc pri ročnej kapacite 15-tisíc vozidiel. Česká spoločnosť Škoda Auto pôvodne neuvažovala s montážou modelu Superb v Zakarpatskej oblasti, no kvalitná produkcia ukrajinského závodu spôsobila, že rozhodla začať v ňom aj jeho výrobu - v tomto roku to má byť okolo 600 kusov Superb. Ďalšími zmenami v činnosti Eurocaru je v prvom polroku plánovaný začiatok montáže automobilov Audi A4 a A6. Na realizáciu tohto projektu vznikol spoločný podnik EuroVip s účasťou oficiálneho dovozcu tejto značky na Ukrajinu, Autoskupiny Vipos. Jej úlohou bude predaj vozidiel. Uvažuje sa aj o možnostiach výroby automobilov Volkswagen v Zakarpatsku. Po predaji podielu kórejského partnera sa automobilka AutoZAZ-Daewoo v Záporoží preregistrovala na ZAZ (Záporožský automobilový závod). Novým vlastníkom 50 % akcií spoločného podniku sa stala švajčiarska finančná spoločnosť Hirsch&Cie. Polovičný podiel zostáva majetkom ukrajinskej korporácie Ukrauto, ktorá ho podľa jej prezidenta Tariela Vasadzeho neplánuje predávať. Pôvodne sa rátalo, že novým akcionárom sa stane známy autovýrobca, avšak situácia na trhu a investičné prostredie na Ukrajine to neumožnili. AvtoZAZ a Daewoo Motor založili bývalý spoločný podnik v roku 1998 so základným fondom 300 mil. USD. Príčinou odchodu kórejského spoločníka sa stali finančné problémy po vyhlásení bankrotu Daewoo Motor. Záporožská automobilka podľa neúplných údajov vlani zvýšila výrobu o 51 % na takmer 21-tisíc vozidiel značky Tavrija, Slavuta a Daewoo. Aj po zmene vlastníctva akcionári ZAZ mienia spolupracovať pri realizácii investičného programu a rozvíjať túto značku. Odchod kórejského spolumajiteľa by sa nemal prejaviť na výrobe, predaji a servise automobilov Daewoo na Ukrajine. ZAZ má rozšíriť produkciu doterajších značiek aj o automobily Opel Astra. Rátajú s tým uzavreté kontrakty so spoločnosťami Opel a DaimlerChrysler. Martin Benko Kyjev |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |