Hospodársky denník
USD39,178 Sk
EUR41,707 Sk
CHF28,538 Sk
CZK1,338 Sk
  Streda  22.Januára 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Unilever je skutočne všade

Značky obľúbené v každej domácnosti

Kto by nepoznal svetoznáme kozmetické a čistiace prostriedky z radu Dove, Signal, Rexona, Domestos či Cif? Alebo potraviny od rastlinného masla Rama a tuk na pečenie Hera cez majonézy Hellmann´s až po lahodný čaj Lipton či sladké tajomstvo zn. Algida? Hoci ide o výrobky skutočne rôzne, spája ich jedno - Unilever. Korene tejto svetoznámej britsko-holandskej spoločnosti siahajú síce už do 19. storočia, o spoločnosti Unilever však hovoríme predovšetkým od 30. rokov 20. storočia, keď došlo k fúzii britskej a holandskej spoločnosti. „Za roky svojej existencie si Unilever vybudoval v 150 krajinách, kde pôsobí, a s obratom priblizne 45 mld USD skutočne jednu z popredných pozícií medzi spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú výrobou, distribúciou a predajom rýchloobrátkových spotrebných tovarov,“ uviedol v rozhovore konateľ spoločnosti Unilever a manažér vonkajších vzťahov Peter Kamenický. Na Slovenskom trhu pôsobí spoločnosť Unilever od začiatku 90. rokov a ako samostatný právny subjekt tu pôsobí od roku 1993. Dnes zamestnáva okolo 300 ľudí.

„Na Slovensku sme začali v roku 1993 s obratom pol miliardy korún. Dnes sa tento obrat stabilne pohybuje okolo 2 mld. Sk,“ spresnil P. Kamenický. Nosnou činnosťou spoločnosti na Slovensku sú dve divízie. Jednou je podľa P. Kamenického oblasť potravín v širšom kontexte a druhou divíziou je kozmetika a čistiace prostriedky. „V súčasnosti kladieme veľký dôraz na presadzovanie globálnych značiek Dove, Signal a Rexona. V oblasti potravín je, pravdaže, záber oveľa širší, a to nielen na globálne, ale taktiež lokálne značky,“ poznamenal konateľ spoločnosti. Ako dodal, pre spoločnosť bol veľmi významný rok 2000, ktorý bol rokom historicky najväčšej a najvýznamnejšej akvizície - kúpy americkej spoločnosti Bestfoods. Tým do rodiny značiek Unileveru pribudli dve veľmi významné značky – Hellmann´s (majonézy, dresingy, tatárske omáčky) a Knorr (polievky a príchute do jedál). „V prvom rade nám ide o uspokojenie každodenných potrieb našich spotrebiteľov, kdekoľvek sa nachádzajú. Preto je aj pokrytie slovenského trhu stopercentné. Je zrejmé, že väčšina našich zákazníkov nepozná priamo Unilever, avšak filozofiou spoločnosti je načúvať ich potrebám a okamžite na ne reagovať prostredníctvom svojich značiek výrobkov. Umožniť im, aby si uspokojili tieto potreby kúpou značky výrobku, ktorá si u nich buduje istú pozíciu z hľadiska kvality a dostupnosti a v ktorú majú zároveň dôveru.“

Samozrejme, bez spätnej väzby so spotrebiteľom by akákoľvek spoločnosť pomerne rýchlo stratila svoju pozíciu na trhu. Preto sa aj Unilever snaží doslova načúvať zákazníkovi a chápať jeho očakávania, predstavy a každodenné potreby. „Uskutočňujeme prieskumy týkajúce sa spotrebiteľského správania. Unilever je zároveň aj v priamom kontakte , a to prostredníctvom návštev našich pracovníkov v rodinách. Ide o veľmi cennú skúsenosť priamo z terénu, ktorú sa snažíme bezprostredne aplikovať pri vývoji našich výrobkov a formulovaní našej stratégie do budúcnosti.“ Z uvedeného je zrejmé, že Unilever má všetky predpoklady na stabilné zastúpenie svojich výrobkov skutočne v každej domácnosti.

Slávka Blazseková

Kontakt:

Unilever, s.r.o.

Cintorínska 7

810 00 Bratislava

P.O. BOX 133

tel.: 02/59326111

fax: 02/59326400

Počasie

Očakávame zintenzívnenie nepriaznivých účinkov počasia na meteosenzitívnych ľudí. Zvýšené budú ťažkosti pri ochoreniach pohybového systému, najmä u reumatikov. Častejšie sa môžu vyskytovať bolesti hlavy, jaziev a fantómové bolesti. Zvyšuje sa záťaž u pacientov s kardiovaskulárnym postihnutím a u ľudí s ochoreniami dýchacieho aj trávacieho systému. Nižšia môže byť telesná a duševná výkonnosť a schopnosť sústredenia. Zvýšená je náchylnosť na nervozite, predráždenosť, depresiu a na celkové nepríjemné telesné a duševné pocity.Zajtra predpokladáme pozvoľný ústup zdravotných ťažkostí podmienených počasím. (zč)Dnes bude prevažne zamračené a hmlisto. Spočiatku na juhozápade, popoludní a večer aj na ostatnom území dážď so snehom alebo dážď, pri ktorom sa bude miestami vytvárať poľadovica. Vo vysokých horských polohách sneženie. Najvyššia denná teplota 0 až 4, vo výške 1500 m okolo 0 stupňov. Juhovýchodný vietor 3 až 6, na juhozápade okolo 8 m/s, popoludní zoslabne.n Vo štvrtok bude veľká oblačnosť až zamračené, na mnohých miestach dážď alebo dážď so snehom, ojedinele mrznúce zrážky, od približne 1000 m sneženie. Veterno. Nočná teplota 1 až -3, v horských dolinách okolo -5, denná 0 až 4 stupne, na severe slabý mráz. V piatok bude premenlivá veľká, cez deň postupne od západu zmenšená oblačnosť. Početné snehové prehánky. Veterno. Nočná teplota 0 až -4, v horských dolinách okolo -7 stupňov, denná -4 až 0, na juhozápade slabo nad nulou.n Slnko vyjde zajtra o 7.34 a zapadne o 16.34.

Amsterdamprehánky6
Aténypolooblačno15
Belehraddážď7
Berlínzamračené0
Bratislavadážď so snehom4
Bruselprehánky6
Budapešťdážď5
Bukurešťoblačno3
Frankfurtdážď5
Helsinkizamračené-1
Istanbuloblačno8
Kodaňoblačno1
Kyjevzamračené0
Lisabondážď11
Londýnzamračené6
Madriddážď9
Moskvazamračené-1
Oslodážď1
Parížzamračené7
Prahadážď so snehom2
Rímoblačno12
Sofiaoblačno2
Štokholmdážď2
Varšavadážď2
Viedeňdážď so snehom4
Záhrebdážď6
Ženevadážď6

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.