|
|||||||||||||||||
Pondelok 27.Januára 2003 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SemaforTrebišovská spoločnosť AŽD Košice a jej partnerská firma Projekt Signal Bratislava prevzali od Slovenskej spoločnosti pre systémy riadenia a systémy kvality SKQS v zastúpení renomovanej nemeckej certifikačnej firmy DQS certifikát kvality ISO 9001:2001. Firma AŽD Košice, ktorá vznikla v roku 1999, dosiaľ realizovala montážne projekty len pre Železnice SR. ŽSR od nej, ako od subdodávateľa, nedávno prebrali ďalšiu etapu prestavby a rekonštrukcie železničnej stanice v Kútoch, ktorá si vyžiadala investičné náklady 270 mil. Sk. Pre koridory Železnice Slovenskej republiky budú čerpať od Československej obchodnej banky úver vo výške 2,1 mld. Sk, ktorý budú potrebovať na financovanie investičných akcií spočívajúcich v modernizácii železničných koridorov. Celkovo budú z nového úveru financovať 21 stavieb, z toho päť v rámci IV. železničného koridou, dve stavby patria pod koridor číslo VI a z úveru sa bude financovať aj osem stavieb z koridoru číslo V. Prostriedky pôjdu aj na financovanie šiestich stavieb, ktorých účelom je zvýšiť personálne úspory. Sieť železníc Cestná sieť v Európskej únii sa v rokoch 1990 až 1999 zväčšila o viac ako jednu štvrtinu na celkovú dĺžku takmer 50-tisíc kilometrov. Železničná sieť však za rovnaké obdobie stratila na svojej dĺžke asi 4 %. V súčasnosti dosahuje 154-tisíc kilometrov. Hustota cestnej siete krajín EÚ tvorila v roku 1999 šesťnásobok priemeru stredoeurópskych krajín uchádzajúcich sa o členstvo v únii. Pritom hustota železničnej siete je v EÚ, naopak, asi o štvrtinu menšia než v kandidátskych krajinách. Peniaze z ISPA Na modernizáciu železničného úseku Trnava - Piešťany bude Slovensko čerpať z Európskej únie, konkrétne z fondu ISPA, príspevok v objeme 46,7 mil. eur. Príspevok ISPA predstavuje 50 % ekonomicky oprávnených nákladov tohto významného infraštrukturálneho projektu. Celkové náklady na realizáciu diela boli vyčíslené na 97,4 mil. eur. Druhá polovica nákladov projektu bude pokrytá zo štátnych zdrojov v rokoch 2003 až 2007. Zo spomínaných prostriedkov sa bude financovať modernizácia 24 kilometrov trate Trnava - Piešťany, ktorá umožní prevádzkovú rýchlosť 160 km/h, ďalej modernizácia energetického kontrolného strediska v Bratislave a napájajúcej stanice v Trnave v dĺžke 23,9 kilometra. Úsek Trnava - Piešťany je súčasťou multimodálneho európskeho koridoru č. V (Bratislava - Žilina - Čierna nad Tisou). Stranu pripravil Jozef Kunik |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |