Medzinárodné letisko Ženeva (Airport International Geneve) Medzi desiatimi najfrekventovanejšími letiskami sveta sa šesť nachádza v USA. Vo svetovom rebríčku si prvenstvo stále drží Atlanta pred Chicagom (O´hara) a Los Angeles. Až štvrté v poradí je najlepší zástupca Európy londýnsky Heathrow. Ženevské medzinárodné letisko nepatrí síce medzi najväčšie na svete, ale aj vďaka celkovému boomu v leteckej doprave ho pravdepodobne čakajú úspešné roky. Ženevské medzinárodné letisko sa rozprestiera v malebnej doline neďaleko Ženevy a rovnomenného jazera. Nepatrí síce medzi svetové superletiská ako napríklad Paríž, New York alebo Atlanta, ale jeho poloha pri úpätí Álp, ako aj neďaleká prekrásna scenéria Ženevského jazera mu dávajú jedinečnosť a výnimočnosť. Tí, ktorí zažili aspoň raz pristávací manéver lietadla, ktoré pomaly klesá ponad vrcholky Álp, aby vzápätí kopírovalo povrch Ženevského jazera, určite nikdy na tento zážitok nezabudnú. Historické úspechy Podľa oficiálnej správy zverejnenej aj na internetovej stránke, ženevské letisko dosiahlo uplynulý rok významné úspechy. Po prvý raz v histórii letiska sa počet prepravených osôb dostal cez hranicu 7 mil. (presne 7 019 852 pasažierov) pri medziročnom náraste 9,1%, čo je viac ako európsky priemer (6,1%). Tieto vynikajúce výsledky boli dosiahnuté jednak vďaka celkovému oživeniu ekonomiky v celom regióne Ženevy, ako aj vďaka výstave Telecom '99, ktorá sa konala v októbri 1999 práve v Ženeve. Prínos pre región Podľa štúdie, ktorá bola vypracovaná v súvislosti s udelením licencie na prevádzku letiska po roku 2001, keď sa končí platnosť súčasnej licencie, letisko Ženeva, či už priamo alebo nepriamo, prináša pre región tržby odhadované asi na 9 mld. SFR. Ďalším, určite nie zanedbateľným prínosom letiska, je aj skutočnosť, že s jeho prevádzkou je spojených približne 24 000 pracovných miest! Podľa odhadov vedenia letiska súčasný trend nárastu počtu cestujúcich by sa mal udržať. Tento názor je podporovaný jednak prognózami o prudkom dopyte po nových lietadlách, ako aj predpokladaným enormným nárastom regionálnej leteckej dopravy. Zdroj: internet
|
PočasieDnes očakávame u meteosenzitívnych ľudí prevládanie zdravotných ťažkostí pri ochoreniach pohybového systému, najmä reumatického pôvodu. Častejšie sa vyskytujú bolesti hlavy (najmä pri ochoreniach krčnej chrbtice), jaziev, prípadne fantómové bolesti. Znížená je tolerancia telesnej a duševnej námahy a schopnosť koncentrácie. Zvýšená je náchylnosť na mrzutosť, podráždenosť, depresívne stavy, únavu. Výraznejšie sú zdravotné ťažkosti pri ochoreniach srdcovo-cievneho a dýchacieho systému (anginózne bolesti, dýchavičnosť, astmatické záchvaty). Je väčší sklon k výskytu tráviacich ťažkostí a kolík (žlčníkové, obličkové). Celkove prevláda všeobecne nepriaznivý vplyv počasia na citlivých ľudí.Zajtra postupné zmiernenie zdravotných ťažkostí u meteosenzitívnych ľudí.n Dnes bude premenlivá, prevažne veľká oblačnosť, miestami, najmä na severe, snehové prehánky. Najvyššia denná teplota -1 až 3 stupne. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo -5 stupňov. Slabý vietor.n V piatok bude prevažne oblačno, miestami snehové prehánky. Nočná teplota -4 až -9 stupňov, denná -4 až 0 stupňov. V sobotu bude veľká, prechodne časom zmenšená oblačnosť, miestami snehové prehánky. Nočná teplota -7 až -11, v horských dolinách a kotlinách -12 až -17 stupňov, denná -7 až -2 stupne.n Slnko vyjde zajtra o 7.26 a zapadne o 16.45 hod.Amsterdam | prehánky | 3 |
Atény | prehánky | 12 |
Belehrad | oblačno | 3 |
Berlín | sneženie | 0 |
Bratislava | zamračené | 2 |
Brusel | prehánky | 3 |
Budapešť | oblačno | 2 |
Bukurešť | zamračené | 3 |
Frankfurt | oblačno | 1 |
Helsinki | sneženie | -10 |
Istanbul | prehánky | 10 |
Kodaň | zamračené | 0 |
Kyjev | zamračené | 1 |
Lisabon | prehánky | 11 |
Londýn | prehánky | 3 |
Madrid | prehánky | 10 |
Moskva | sneženie | -2 |
Oslo | zamračené | -5 |
Paríž | dážď | 9 |
Praha | prehánky | 0 |
Rím | dážď | 10 |
Sofia | oblačno | 2 |
Štokholm | zamračené | -4 |
Varšava | prehánky | -1 |
Viedeň | zamračené | 3 |
Záhreb | zamračené | 1 |
Ženeva | oblačno | 2 |
|
|
|