|
|||||||||||||||||
Utorok 7.Januára 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Víťazom napokon každýTentoraz sú to Košice, Zvolen a Malacky Aj tento rok spríjemňoval predvianočný čas obyvateľom 15 slovenských miest Coca-Cola kamión. Pokračoval v tradičnej súťaži vianočných mestských päťbojov, v ktorej teraz prvenstvo získali mestá Košice, Zvolen a Malacky. Každé z nich dostalo finančnú sumu 200-tisíc Sk na nákup kníh a učebníc pre deti 20 základných škôl. Malé víťazstvo v podobe pocitu spolupatričnosti a dobrej nálady si však odniesli všetci, ktorí prišli na námestia. Počas troch týždňov, od 2. do 20. decembra, sa prišlo v každom meste popasovať a prispieť k víťazstvu, dobrej nálade a pocitu súdržnosti niekoľko tisíc obyvateľov. Tí, ktorí prišli na námestia, sa mohli zapojiť do niektorej z disciplín Vianočného mestského päťboja. V každej disciplíne súťažili vždy dvaja dobrovoľníci a mestu sa započítaval ten lepší dosiahnutý výsledok. Každé mesto muselo preukázať, akí sú jeho obyvatelia rýchli, vytrvalí, silní, obratní a aké majú vedomosti v oblasti detskej literatúry. Maximálny počet bodov, ktorí mohli odvážlivci v súťažiach pre svoje mesto získať, bol 75 bodov. Podarilo sa to len mestu Zvolen. Konečné poradie ovplyvňovali aj poslucháči rozhlasu, ktorí svojimi bodmi podporovali im blízke mestá. V prvom päťboji sa stretlo päť východoslovenských miest. Trebišovčania dokázali, že sú v tomto regióne Slovenska najlepší. Napriek tomu nakoniec zvíťazili Košice s celkovým počtom 78 bodov. Náskok získali aj vďaka bodom z poslucháčskej súťaže v rádiu Twist. Jednoznačným víťazom sa na strednom Slovensku stal Zvolen. Triumfoval v každej zo súťažných disciplín a získal spolu 81 bodov. Záverečný päťboj sa presunul na západné Slovensko, kde s celkovým počtom 78 bodov zvíťazili Malacky. Súčasťou tohoročného vianočného putovania Coca-Cola kamióna boli aj verejné čítania na základných školách a v knižniciach. Čítania boli vyvrcholením programu V čítaní je poznanie, ktorý zorganizovala Coca-Cola na podporu čítania medzi deťmi a dospievajúcou mládežou. Rámec projektu vytvorilo ministerstvo kultúry, ktoré na podnet tejto spoločnosti vyhlásilo rok 2002 za Rok detskej knihy. V rámci predvianočných aktivít sa do čítaní zapojilo celkovo 15 knižníc. Texty na predpoludňajšie čítania so Santa Clausom vyberali zo Zlatého fondu slovenskej literatúry pre deti a mládež, ktorý vznikol tiež na podnet spoločnosti Coca-Cola. Tradícia vianočného kamióna sa začala v roku 1999. Každoročne návštevy zahŕňajú charitatívnu a súťažnú časť. Cieľom je priniesť malým i veľkým radosť, uvoľnenie, upevniť v nich pocit spolupatričnosti a dať možnosť, aby pomohli svojmu mestu získať finančné prostriedky na rozvoj konkrétnych aktivít či na podporu inštitúcií. Ladislav Kulik |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |