|
|||||||||||||||||
Utorok 28.Októbra 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prioritou dopravné stavbyRozhýbu sa aj tie po roky odkladané Samospráva hlavného mesta Bratislavy je v najbližších troch rokoch pripravená investovať do viac ako 20 kľúčových dopravných stavieb takmer 5 mld. Sk. Podľa viceprimátora pre dopravu Karola Koladu je to realistický program za predpokladu, že mestu sa podarí získať peniaze aj z ďalších zdrojov, napríklad z fondov EÚ. Takmer dve miliardy chce mesto do roku 2006 investovať do projektovej dokumentácie a samotnej prvej etapy nosného dopravného systému MHD, v rámci ktorej by Petržalka mala byť napojená koľajovou dopravou s centrom mesta. Podľa primátora Bratislavy Andreja Ďurkovského povedie koľajová trať v Petržalke pôvodným koridorom určeným pre metro. Najväčším problémom bude jej prechod cez Dunaj, pričom sa ráta s využitím Starého mosta po jeho rekonštrukcii a vyústením trate na Šafárikovom námestí. Spoločnými znakmi väčšiny dopravných stavieb, ktoré sa v najbližších troch rokoch realizujú, je podpora bezpečnosti a najmä zvýšenie priepustnosti ciest. To očakáva mesto od rozšírenia komunikácie na nábreží v úseku od tunela po Nový most, ale aj na Račianskej, Galvaniho alebo Tomášikovej ulici. Rekonštrukciou prejdú postupne aj tri hlavné mestské radiály: Karlovesko-Dúbravská, kde v záujme preferencie MHD odstránia vyše dvadsať kolíznych miest, Vajnorská a Ružinovská, ktorej termín úplného dokončenia presahuje toto volebné obdobie. Medzi prioritné dopravné stavby mesta sa konečne dostali aj celé roky odkladané stavby, ako je dostavba Vlárskej ulice, ktorá zabezpečí spojenie a obsluhu lokality Koliba, rekonštrukcia Mierovej ulice v Ružinove a druhého úseku Kremeľskej ulice v Devíne. Zvýšenie kapacity a priepustnosti bratislavských ciest má zabezpečiť televízny dohľad 15 vybraných križovatiek, ktorý v spolupráci s políciou bude slúžiť pre centrálny systém riadenia križovatiek. Po prvý raz sa medzi prioritami dopravných stavieb mesta reálne objavilo budovanie nových cyklotrás v spolupráci so záujmovými občianskymi združeniami. V rámci ročných plánov budú určené konkrétne trasy, mesto na ne vyčlenilo v najbližších troch rokoch vždy po 8 mil. Sk. Okrem dopravných stavieb financovaných z rozpočtu mesta si samospráva veľa sľubuje od dokončenia dvoch stavieb financovaných na území Bratislavy štátom. Diaľničný úsek Einsteinova ulica medzi Prístavným mostom a Viedenskou cestou by mal byť sprístupnený motoristom v roku 2006, diaľničný úsek D2 Lamačská cesta - Staré Grunty, v rámci ktorého sa buduje aj tunel pod kopcom Sitiny, by mal byť otvorený o rok neskôr. Milan Vajda |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |