|
|||||||||||||||||
Utorok 7.Októbra 2003 |
|
|||||||
Rozhoduje prístupBanka, ktorej peniaze netreba Peniaze plodia peniaze, tak znie výrok jedného múdreho muža. Ten by sa dal použiť ako motto subjektov pôsobiacich vo finančnom sektore, teda aj bánk. Predmetom ich podnikania je vhodné investovanie naakumulovaných prostriedkov tak, aby "splodili" čo najväčší zisk. Kľúčovým predpokladom je, samozrejme, získanie týchto prostriedkov. Bankové domy vynakladajú obrovské prostriedky na masívnu kampaň s cieľom motivovať nás, aby sme si svoje peniaze uložili práve u nich. Ako nezmysel sa potom pochopiteľne javí predstava, že prídete do banky s peňaženkou praskajúcou vo švíkoch a dozviete sa, že ona vaše peniaze vôbec nepotrebuje. O tom, že nič nie je nemožné, ma presvedčila moja posledná návšteva expozitúry Všeobecnej úverovej banky v bratislavskom nákupno-zábavnom centre Aupark. Slovami: To vari nemyslíte vážne! reagoval mierne podráždeným tónom M. M., klientsky pracovník v spomínanej expozitúre VÚB, na požiadavku mojich známych vložiť na termínovaný účet niekoľko tisíc amerických dolárov. Je o pár minút osem. Viete, ako dlho to (bankovky, pozn. redaktora) budem kontrolovať? To sa nerobí! pokračoval neveriacky krútiac hlavou nad našou opovážlivosťou prísť do banky osem minút pred záverečnou. Na dôkaz oprávnenosti svojho rozhorčenia oslovil spolupracovníčku J. P. (zrejme šlo o vedúcu) otázkou, či takú hotovosť môžu prijať. Pohotovú zápornú odpoveď odôvodnila pre mňa ešte nepochopiteľnejším vysvetlením. Pobočka vraj nie je prispôsobená na prijímanie takejto hotovosti. Nuž, klasifikácia expozitúr a pobočiek podľa toho, aký maximálny jednorazový vklad je schopná prijať, bola pre mňa naozaj novinkou, napriek tomu, že v tejto oblasti nie som úplný laik. Takže moja návšteva mi priniesla dve užitočné skúsenosti. Otváracie hodiny nie sú najdôležitejšou informáciu pre vás, ak sa chystáte vložiť do banky svoju hotovosť. Je zrejme potrebné si zistiť, v akom čase v rámci týchto otváracích hodín je personál ochotný vás obslúžiť a tiež je užitočné vedieť, aký limit pre prijímanie hotovosti dané zastupiteľské miesto má. A mali by ste sa poponáhľať. A to aj v prípade, že nejde o veľkú sumu. Čo ak vás už niekoľko zákazníkov predbehlo so svojimi vkladmi a vyčerpali tak limit, na ktorý je pobočka prispôsobená?! Dobrá správa pre zákazníkov je, že takýto komplikovaný postup nie je bežne potrebný. Veď banka, ktorá naše peniaze nepotrebuje je naozaj unikátom. Spomínaný bankový dom by zrejme mal zvážiť prerozdelenie svojich výdavkov na propagáciu a investovať do primeraného vyškolenia svojich pracovníkov. Tí sú v konečnom dôsledku reprezentantmi stratégie celej banky. Kým pracovníci, ktorí prichádzajú do styku s klientmi, nepochopia, že heslo Náš zákazník, náš pán je kľúčom k úspechu a pozícia slovenskej dvojky medzi bankami nie je napriek dlhej tradícii neotrasiteľnou, nepomôže tejto inštitúcii ani masívna kampaň, ani nové logo. Ľubica Martauzová |
|
||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |