Hospodársky denník
USD34,785 Sk
EUR40,931 Sk
CHF26,297 Sk
CZK1,277 Sk
  Streda  19.Novembra 2003

Hlava ich bolí z legislatívy

Spotrebiteľké správanie sa spoločnosti vo svetle prieskumu

Potravinárske spoločnosti považujú za najväčšiu prekážku v podnikaní legislatívu. V prieskume Potravinárskej komory Slovenska to uviedlo viac ako 50 % firiem. Preto viac ako 60 % opýtaných za najúčinnejšiu podporu zo strany štátu považuje práve zmeny v legislatívnej oblasti. Takmer 40 % spoločností za najväčší problém označilo nízku spotrebu v porovnaní s európskymi trendmi. Viac ako 33 % respondentom by preto pomohlo pôsobenie na spotrebiteľské správanie prostredníctvom marketingovej podpory spotreby produktov. Pri komunikácii so spotrebiteľom viac ako 74 % spoločností uprednostňuje mediálnu kampaň na podporu spotreby. Prostredníctvom letákov so spotrebiteľmi najradšej komunikuje 14 % firiem a podľa 11 % sú najdôležitejšie výstavy a veľtrhy. Na otázky týkajúce sa ciest a nástrojov ovplyvňovania spotrebiteľského povedomia odpovedali prevažne stredne veľké podniky s ročným obratom do 500 mil. Sk pôsobiace na slovenskom trhu viac ako päť rokov. Išlo o potravinárske firmy, ktoré sú členmi Potravinárskej komory Slovenska. Tá má 34 riadnych a 2 pridružených členov.

Nora Machutová

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.