|
|||||||||||||||||
Streda 19.Novembra 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nežičlivosť nevedia pochopiťCestovný ruch by mohol byť tým vysnívaným čarovným prútikom S čerstvým certifikátom päťhviezdičkového lyžiarskeho centra sa na jubilejnom 10. ročníku Medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu a hotelierstva MADI v Prahe predstavila Jasná Nízke Tatry. V spoločnom stánku s Aquaparkom Tatralandia Liptovský Mikuláš patrili k svetlejšej stránke slovenskej účasti na tomto stretnutí odborníkov cestovného ruchu z 31 krajín štyroch kontinentov. Prvým, čo padlo do oka azda každému, bolo, že sa z loga vytratilo slovíčko Ski. Marketingový riaditeľ spoločnosti Jasná Nízke Tatry Mgr. Art. René Parák má jednoduché vysvetlenie: Slovíčko ťskiŤ nás profilovalo ako zimné stredisko, my sme však stredisko celoročné, preto tá zmena v logu. Chceme skutočne získavať návštevníkov aj v rámci jarných či jesenných ponúk programov. Letné sa predsa len darí napĺňať vďaka prírodným danostiam a čoraz lepšej štruktúre služieb. V ponuke pribudol druhý štvorhviezdičkový hotel Tri studničky a určite bude do otvorenia zimnej sezóny 2003/2004 k dispozícii nová šesťsedačková lanovka. Investície do oboch zariadení predstavovali 380 mil. Sk. Jasná Nízke Tatry mala vlani zisk 160 mil. Sk. Je teda zrejmé, že investície sú v pomerne krátkom čase návratné, najmä ak má vedenie spoločnosti jasnú stratégiu, v ktorej má marketing popredné miesto. Účasť na MADI je jedným z dôkazov, že je to tak. Veď česká klientela predstavovala v hrubom odhade zimy 2002/2003 a tohto leta viac ako 25 % z celkového počtu návštevníkov. V premyslenej stratégii má svoje miesto aj kooperácia. Zaujímavá sa vyvinula so spoločnosťou Aguapark Tatralandia Liptovský Mikuláš, ktorej marketingová manažérka Ing. Katarína Šarafínová konkretizuje: Všetko je pripravené na to, aby začal jazdiť určite zaujímavý skibus: Jasná - Tatralandia. Spojiť lyžovanie s kúpaním v geotermálnej vode, to je kombinácia zaujímavá pre mnohých návštevníkov Nízkych Tatier. Očakávame, že viac aj od českých, pretože v ponuke veľkej cestovnej kancelárie Atis sme Aquaparkom roku 2004. V rozhovoroch s oboma marketingovými manažérmi sa reč zvrtla aj na štátnu propagáciu Slovenska. Na otázku, čo si myslí o štátnej propagácii krajiny, René Parák odpovedal lakonicky: Myslieť by som si mohol niečo o tom, čo je. Štát ani jeho agentúra SACR nerobia nič, čo by ich povýšilo nad súkromné spoločnosti, ktoré často musia aj suplovať a vynakladať svoje prostriedky. A bolo po debate. Ibaže to nie je názor ojedinelý, skôr je ojedinelý opačný názor. V zariadeniach a. s. Jasná Nízke Tatry je už obsadené od decembra do takmer konca februára 2004 (okrem Troch studničiek). Spokojný je s touto situáciou aj starosta Demänovskej Doliny RNDr. Štefan Šramka, ktorý nežičlivosť štátu k cestovnému ruchu nevie pochopiť, ale verí, že zariadenia v tejto časti Nízkych Tatier sú opäť bližšie k európskemu štandardu, ba v mnohých ukazovateľoch už ho aj dosiahli. Mikuláš Argalács |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |